مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان، گفت: در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۸۳ مورد بازدید از مراکز تشخیصی- درمانی سرپایی حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید قاسم سعیدی اظهار داشت: مدیریت نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان عملکرد مراکز تشخیصی و درمانی  در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان را به دقت تحت نظر دارد و برای جلب اعتماد مردم و احقاق حقوق بیماران و جامعه پزشکی  از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد داشت.

وی گفت: عدالت‌محوری و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای، تشویق و ترغیب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت به ارتقای کیفیت و ایمنی خدمات تشخیصی و درمانی  و پاسخگو بودن  به گیرندگان خدمت را از مهمترین سیاستهای  نظارتی دانست.

سعیدی افزود: برخورد  قانونی با متخلفان این حوزه  که با انجام فعالیت های غیر مجاز باعث آسیب به بیماران می‌شوند نیز درچارچوب مقررات با جدیت انجام می‌شود و در این راستا در 3ماه ابتدای سالجاری 6 مرکز غیرمجاز درمانی در سطح شهرستان آبادان پلمپ و 16 پرونده تخلف به کمیسیون ماده 11، امور حقوقی و هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بررسی دفاتر کار، مطب‌ها و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن استانداردهای بهداشتی و ارایه خدمات رفاهی، بررسی مدارک و پروانه‌های قانونی پزشکان و پیراپزشکان از لحاظ تاریخ و داشتن مجوز فعالیت و رعایت تعرفه‌های مصوب انجام خدمات تشخیصی و درمانی در این بازدید‌ها بررسی می‌شود.

گفتنی است در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان  بیش از 300مرکز تشخیصی، درمانی بخش خصوصی و غیردولتی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.