به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: دستگاه های اجرایی باید وقتی بخشنامه یا آئین نامه ای وضع می شود به وضعیت واحدهای تولیدی که طبق آئین نامه های قبلی احداث یا در حال راه اندازی هستند، توجه کنند.
وی ادامه داد: هیات دولت در خصوص تغییر آئین نامه ممنوعیت فعالیت واحدهای تولیدی تا فاصله 120 کیلومتری تهران از زمینی به شعاع هوایی، تصریح کرده آنهایی که مجوزهای خود را تا زمان تصویب آئین نامه جدید دریافت کرده اند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
زاهدی اضافه کرد: حقوق مکتسبه واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران در همه دنیا رعایت می شود و باید در استان نیز به این اصل توجه کرد و عدم رعایت آن نیز خلاف قانون خواهد بود.
به گفته استاندار قزوین، محیط زیست نمی تواند جلوی فعالیت واحدی را که مجوزهای سرمایه گذاری و فعالیت آن در گذشته دریافت شده را بگیرد زیرا حقوق قانونی آنها بوده و در صورت شکایت در دیوان عدالت اداری، به طور حتم به نفع آنها رای صادر می شود.
این مسئول ارشد استانی یادآور شد: بحث شعاع هوایی 120 کیلومتری نیز به خاطر رعایت جلوگیری از آلودگی هوای تهران از سوی برخی واحدهای تولیدی بوده و نمی توان سرمایه گذاری های انجام شده را در این زمینه نادیده گرفت.
به گفته زاهدی، متاسفانه پراکنده کاری و نگاه جزیره ای در تمامی دستگاه های استان وجود دارد که امیدواریم با تغییر در این نوع نگرش، در نهایت به نفع جمهوری اسلامی گام های اساسی برداشته شود.
استاندار قزوین تاکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی با علم به اینکه سرمایه گذاری در فاصله 120 کیلومتری معافیت های مالیاتی برای آنها به دنبال داشته، اقدام کرده اند و لغو این مساله مهم خلاف حقوق مکتسبه افراد و سرمایه گذاران است که باید رعایت شود.

**رعایت شعاع هوایی به طور جدی از سوی استان پیگیری می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در رابطه گفت: از طریق استانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی موضوع رعایت فاصله شعاع هوایی یا زمینی از پایتخت در کمیسیون زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری بوده تا ما هم مانند استان های قم و سمنان از رعایت آئین نامه جدید شامل معافیت ها شویم.
منوچهر حبیبی با اشاره به اینکه ممنوعیت فعالیت واحدهای تولیدی به جز شهرک های صنعتی تا شعاع 120 کیلومتری تهران درخواست مسئولان استانی نیز هست، اضافه کرد: این شعاع مشمول شهرک های صنعتی نشده و باید مورد توجه برخی دستگا ه ها مانند مالیات نیز شود.
وی با اشاره به اینکه اختلاف در خصوص رعایت شعاع هوایی یا زمینی فعالیت واحدهای صنعتی در آئین نامه ابلاغی 29 خرداد ماه از سوی هیات دولت رفع شده، گفت: فعالیت واحدهای تولیدی که قبل از این تاریخ مجوزهای لازم و معتبر را برای سرمایه گذاری دریافت کرده اند مشمول معافیت های مالیاتی هستند و نباید تفسیر دستگاه ها به ضرر سرمایه گذاران استان باشد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.