نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهزیستی در حوزه پیشگیری باید در کشور به یک برند تبدیل شود که به نظر می‌رسد تاکنون این اتفاق نیفتاده است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد فیضی در شانزدهمین گردهمایی علمی – تخصی معاونین پیشگیری بهزیستی سراسر کشور در سرعین اظهار کرد: ما به نسبت نقشی که در تصویب لوایح سازمان بهزیستی در مجلس انجام می‌دهیم سهم می‌خواهیم که در این زمینه انتظار می‌رود بخشی از پشت نوبتی‌ها در ردیف مستمری بگیران قرار گیرند.  
وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان و امسال نیز 3 هزار میلیارد تومان در قالب ردیف رفع فقر مطلق به بهزیستی و کمیته امداد در حمایت از نیازمندان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همانطوری که مدیریت کمیته امداد سهم استان اردبیل را از این محل پرداخت کرده‌اند انتظار داریم رئیس سازمان بهزیستی نیز نسبت به پرداخت حق و حقوق استان از این محل اقدامی عملی انجام دهد.  
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت احداث مرکز نگهداری بیماران روانی و معلولان ذهنی را در اردبیل به عنوان یک کار ضروری و مهم یادآور شد و گفت: باید به صورت استراتژیک و دقیق در این حوزه برنامه‌ریزی‌و هدفگذاری کنیم تا به یک رویکرد مناسب و مطلوب دست پیدا کنیم.  
فیضی در ادامه به مدیریت تخصصی در حوزه نیروی انسانی بهزیستی و ضرورت برون‌سپاری کارها اشاره کرد و افزود: باید در همه حوزه‌ها سازمان بهزیستی کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده و از تصدی‌گری دولتی پرهیز کند چرا که برای ما قابل قبول نیست همچنان طرح‌های مددکاری را بخش دولتی انجام دهد.
وی ادامه داد: بهزیستی استان اردبیل در حوزه احداث میهمانسرا و سوئیت در شهر سرعین ضعیف عمل کرده در حالی که باید این سازمان برای کارکنان و شاغلین خود یک مجتمع اقامتی با ظرفیت 200 تا 300 نفر را در شهر سرعین احداث کند تا زمینه بهره‌مندی بیشتر کارکنان و پرسنل این مجموعه از خدمات رفاهی فراهم آید.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به اهمیت پیشگیری به عنوان یک امر مقدم بر درمان و همچنین توسعه کارهای فرهنگی و هنری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: سازمان بهزیستی باید در حوزه پیشگیری به گونه‌ای اقدام کند تا به یک برند کشوری و حتی بین‌المللی تبدیل شود در حالی که هنوز در این زمینه برخی ضعف‌ها و نقص‌ها مشاهده می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.