استاندار خوزستان گفت: اگر مسایل آب به‌صورت قانونی به استاندار واگذار شده، باید مطابق تصمیمات اتخاذ شده عمل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در ستاد خشکسالی استان که امروز، 11 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در وضعیت بحرانی در بحث آب قرار داریم و در این زمینه فرمانداران وقت ویژه‌ای را برای بحث آب در نظر بگیرند. در این‌باره احساس می‌کنم برخی فرمانداران آن‌طور که باید و شاید حساسیت موضوع آب برای‌شان جا نیافتاده است.

وی افزود: فرمانداران بحث آب را باید به عنوان یکی از کارهای اساسی خود در نظر بگیرند و به آن توجه کنند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان اهتمام و توجه بسیاری به بحث آب دارد و کاملا کارشناسی در این زمینه عمل می‌کند اما اکنون ما در شرایط عادی قرار نداریم و در این مورد باید ریسک‌پذیری خود را افزایش دهیم.

شریعتی عنوان کرد: باید همکاری و زبان مشترکی میان سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان آب و برق خوزستان ایجاد شود. در حال حاضر این زبان مشترک وجود ندارد و هر کدام حرف خود را می‌زنند. اگر مسایل آب به‌صورت قانونی به استاندار واگذار شده، باید در این زمینه مطابق تصمیمات اتخاذ شده در استان عمل شود.

وی ادامه داد: بنا بود در حوضه کارون و دز شلتوک کاری ممنوع باشد اما قرار بود در این حوضه‌ها در حد معیشت کشاورزان، کشت جایگزین انجام بگیرد. اکنون گلایه کشاورزی استان آن است که سازمان آب و برق استان همکاری لازم را انجام نداده است. انتظار داریم تا مطابق تصمیمات اتخاذ شده عمل شود.

استاندار خوزستان گفت: در جاهایی که قرار نیست کشت شلتوک انجام بگیرد و ممنوعیت وجود دارد، مانع کشت خواهیم شد و به فرمانداران بالادست نیز تاکید می‌کنم که کشت شلتوک در حوضه کارون و دز ممنوع است و نباید صورت بگیرد.

شریعتی با بیان این‌که تولید برق در استان اولویت اصلی است، اظهار کرد: حتما باید متوازن با این مساله پیش برویم و مدیریت لازم انجام بگیرد؛ اما در بحث کشت و تامین آب آن نیز باید مطابق آنچه در نظر گرفته شده است عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت به تصمیم دولت عمل نکند، چه انتظاری از کشاورزان و مردم داریم که به این تصمیمات عمل کنند. اول باید خودمان به تصمیمات معتقد باشیم و سپس از دیگران انتظار داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.