سید محمد هاشمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال با راه اندازی چهار مرکز خرید در استان بوشهر 16هزار تن گندم از طریق شرکت غله از کشاورزان خریداری شد.
وی اظهار داشت: به ازای تحویل هرکیلوگرم گندم معمولی به مراکز خرید این شرکت 13هزار ریال و گندم دورم 13هزار و 300 ریال به کشاورزان پرداخت شده است.
هاشمی یادآور شد: این میزان خرید نسبت به سال گذشته 12هزارتن کاهش نشان می دهد.
مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: خرید گندم مازاد کشاورزان این استان از 18 فروردین ماه امسال آغاز شد و براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شد کشاورزان پس از ثبت مشخصات و میزان گندم تولیدی در سامانه پهنه بندی و داده های کشاورزی باارائه معرفی نامه نسبت به تحویل گندم اقدام کنند.
هاشمی با اشاره به خرید دانه های روغنی در استان بوشهر بیان کرد: همچنین کشاورزان این استان امسال 104تن و 770 کیلوگرم دانه روغنی کلزا به مراکز خرید دادند.
وی یادآور شد: با توجه به قیمت هرکیلوگرم کلزا 28هزار و 665 هزار ریال، به ازای محصول خریداری شده 2 میلیارد و 834 میلیون ریال به کلزا کاران پرداخت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری 81هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان 65 هزار و 500 هکتار گندم دیم و 15هزار و 500 هکتار آبی بود.
خسرو عمرانی افزود: به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی ها گندمزارهای دیم استان بوشهر به صورت کامل و 20 درصد از مزارع آبی استان از بین رفت.
وی یادآور شد: 29هزار و 700 تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.