به گزارش ایرنا سعید ایثاری دوشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای منطقه جنوب غرب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان) در هتل کاروانسرا آبادان اظهار کرد:بانک اطلاعاتی مقدماتی کودکان کار فراهم شده و شرایط مناسب بهداشتی، تحصیلی و آموزش خانواده های آنها تدارک دیده شده است.
وی افزود: کودکانی که در خیابان اقدام به خرید و فروش، و یا زندگی کنند به عنوان کودک خیابانی تلقی شده و باید برای زندگی آنها برنامه ریزی مناسب کرد.
ایثاری گفت: متاسفانه بیشتر خانواده های این کودکان به دنبال سود کار کاذب به وسیله دستفروشی هستند که منجر به آسیب های اجتماعی مختلف برای کودک در آینده می شود.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با تاکید بر بهداشت حرفه ای و هنر سالم نگه داشتن کارگران اظهار کرد:پیشرفت هر جامعه ای به تلاش و کار و کارگران است و توجه به سلامتی آنها در محل کار اثر زیادی بر تولید کشور دارد.
آرمین خالقی جو افزود: با اصلاح مشکلات در حوزه بهداشت کار و کارگری می توانیم یک جامعه پویا و سلامت داشته باشیم و شاهد پیشرفت صنایع و تولید کشور باشیم.
وی گفت:کار کودکان مانع از کودکی، شکوفایی ظرفیت ها و کرامت انسانی کودکان شده و در رشد فکری و فیزیکی آنها اختلال ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا در این همایش از 25 فعال حوزه بهداشت و 30 فعال حوزه صنعت با لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد. همچنین بیانیه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای قرائت شد.
هشتم اردیبهشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای نامگذاری شده است و شعار این روز در سال 2018 'بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان نسل ایمن و سالم' است.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.