به گزارش ایرنا، بشیر خالقی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان خلخال افزود: وجود بیش از پنج میلیون جوان تحصیلکرده و توانمند بیکار در کشور مسئله ای است که ذهن مسئولان و مردم را به خود مشغول کرده وبرای ایجاد اشتغال این بخش از جمعیت باید چاره ای اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه هدایت معنوی وراهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره راه گشای بسیاری از مشکلات فراروی دولتمردان ومجلس بوده است، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به محدودیت استخدامی ادارات دولتی، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان نیازمند بهره گیری از ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی وایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف صنعت ،کشاورزی وخدمات است .
وی اظهار کرد: مشکل بیکاری همواره بوجود آورنده بسیاری از مشکلات وآسیب های اجتماعی از جمله فقر و طلاق بوده و با حل ریشه ای آن مشکلات وابسته به این معضل اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.
در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: نتیجه بی تفاوت بودن به مسایل ومشکلات فرهنگی واجتماعی جامعه به ویژه مشکل جوانان گسترش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
وی اظهار کرد: برنامه های مختلفی در بخش های فرهنگی واجتماعی خلخال برای افزایش نشاط در جامعه تدارک دیده شده که برگزاری گفتمان های سیاسی و اجتماعی، کرسی های آزاد اندیشی ،همایش وجشنواره های مختلف از ان جمله می باشد.
وی با توصیه به مسئولان دستگاه های اجرایی برای ارایه عملکرد به مردم به صورت منظم ومستمر افزود: ارایه اطلاعات از وضعیت طرح های عمرانی به مردم باید بصورت بی واسطه وبا استفاده از ظرفیت رسانه ای منطقه صورت گرفته تا از بروز هرگونه شائبه در فضای مجای مسموم جلوگیری شود.
رییس ستاد ساماندهی جوانان خلخال با اشاره به تاثیر ورزش در ارتقای تحرک اجتماعی وکاهش بیماریهای کم تحرکی در جامعه گفت: امسال نیز همانند سال گذشته توسعه ورزش های همگانی وتشویق اقشار مختلف به ورزش به عنوان یک عامل ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گرفتهاست .
به گفته وی، در کنار این، یک درصد از سرجمع اعتباردستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش تخصیص داده شده که باید با برنامه ریزی مناسب هزینه شود.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.