بهزاد افشار روز یکشنبه در آیین گردهمایی شوراهای اسلامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: پس از گذشت ٢٠ سال از عمر شوراها، اکنون نگاه به عملکرد شوراها و مدیریت شهری و روستایی در آینده است که جای بحث دارد.
وی افزود: امروزه شوراها در بحث درآمدها به ویژه درآمد ناپایدار که اساس کار شهرداری ها بر آن است، با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
وی ادامه داد: شهرداری ها اکنون بیش از سه برابر ظرفیت نیرو دارند و همین موضوع باعث شده درآمدهای جاری افزایش یافته و پرداخت حقوق افتخارات مدیران باشد.
افشار با اشاره به کمک های دولت به شهرداری ها یادآور شد: شهرداری ها پارسال ٦٥٠ هزار میلیارد ریال هزینه کردند که یک پنجم آن واریزهای دولت و مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
وی ادامه داد: درآمدهای کنونی شهرداری ها بسیار محدود بوده و باعث شده با انجام برخی اقدامات، ارزش زیست محیطی شهر از بین برود.
مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت:ساخت و سازهای خلاف ارزش و فروش شهر برای پرداخت ها روش اداره شهرها نیست.
وی با بیان اینکه گرفتاری های برخی شهرداری در سال های گذشته دامن مدیریت های بعد را گرفته، افزود: بررسی ها نشان می دهد بی ثباتی مدیران شهری و عزل و نصب شهرداران از مهم ترین معضلات دوره های گذشته شهرداری ها و شوراها بوده است.
وی گفت: اختلافات درون گروهی اعضای شورا از دیگر مشکلات سال های گذشته بوده که باعث حل نشده ماندن شکاف های اجتماعی شده است.
وی اظهار کرد:لازمه موفقیت یک شورا کاهش اختلافات قومیتی و منازعات اجتماعی و اختلافات زبانی و دیگر شکاف ها در جامعه است.
افشار با انتقاد از روند استخدام ها در شهرداری ها گفت: تحمیل نیرو از سوی مسئولان مختلف در سال های گذشته باعث شده که امروزه، شهرداری ها تنها بیشترین تعداد کارکنان زیردیپلم را در بین دستگاه های اجرایی داشته باشند.
مدیرکل شوراهای شهر و روستای وزارت کشور بیان کرد: مشارکت و مطالبه گری باید بین اعضای شوراها از شورای عالی استان ها، نمایندگان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد تا دو لایحه درآمدهای پایدار و مدیریت واحد شهری عملی شود.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.