رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در حاشیه امضای این تفاهمنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امکانات و ظرفیت خوبی در خوزستان وجود دارد و با توجه به اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم، این اتفاق می تواند در پیشبرد این هدف موثر باشد.
ابراهیم صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در بحث تربیت نیروی انسانی متخصص در رابطه با تولید و اشتغال یک دانشگاه ویژه بوده و یکی از برنامه های کاری ما، توسعه کمی و کیفی دانشگاه های فنی و حرفه ای همراه با واحدهای درسی مورد نیاز است.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین استانداری خوزستان و دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد: در این راستا ١٠٠ میلیارد ریال کمک مالی از سوی استانداری و در راستای کیفی سازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و دانشکده های مختلف این استان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: از برنامه های امسال دانشگاه فنی و حرفه ای، توسعه کمی و کیفی دانشگاه های فنی و حرفه ای بوده که می تواند در زمینه ارتقای سطح کیفی دانشگاه کمک شایانی کند.
استاندار خوزستان نیز درباره امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، شرط توسعه است زیرا در کنار تخصص، مهارت و تکنیک از ملزومات اجرایی کردن مهندسی ها است.
غلامرضا شریعتی افزود: پروژه های بزرگی در خوزستان وجود دارد که از سویی بومی نبودن اشتغال در آنها و از سوی دیگر بحث نبود نیروی ماهر لازم از طرف صاحبان مشاغل مطرح می شود بنابراین لازم است تا زمینه مهارت افزایی نیروی انسانی در این استان فراهم شود.
وی گفت:با راه اندازی پروژه های بزرگی مانند پروژه نفتی غرب کارون و توسعه میدان نفتی شرق کارون، همچنین پالایشگاه بیدبلند بحث ایجاد شرایط لازم برای مهارت افزایی خوزستانی ها به شدت احساس می شود.
وی ادامه داد: لذا به عنوان یک کار زیرساختی ضروری دیدیم که به توسعه دانشگاه و دانشکده های فنی که به طور تخصصی تر نیروی انسانی تربیت می کنند، بپردازیم تا شاهد افزایش اشتغال در خوزستان باشیم.
شریعتی گفت: ٣٠ میلیارد ریال از مبلغ تفاهمنامه منعقده توسط دانشگاه شهید چمران اهواز و 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات خوزستان تامین می شود.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.