جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان با حضور معدنی مدیر کل دفتر میگو و دندانی معاون مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات کشور، خون میرزایی مدیر کل و میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان و مدیران و کارشناسان آبزی پروری مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، مکی نیا از دامپزشکی استان، محمدی دوست از پژوهشکده آبزی پروری و شهیدیان از دفتر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، همچنین رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو و مدیران مراکز تکثیر میگو برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت سال قبل و آخرین وضعیت آماده سازی مجتمع ارائه شد و مهمترین نقاط ضعف و فعالیت های مثبت و مهمی که در حال انجام است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در ادامه این نشست تکثیر کنندگان میگو، ضمن طرح موضوعاتی نظیر انجام لایروبی کانال آبرسان، بر خرید و نصب تجهیزات جدید تکثیر و تامین مولدین میگو به ظرفیت تولید 90 میلیون قطعه بچه میگو، برای سال جاری تاکید کردن و خواستار حل مشکلاتی همچون مشخص نبودن برنامه ریزی حجم تولید و تامین ارز برای فعالیت مراکز تکثیر میگو شدند.

پرورش دهندگان میگو نیز مهمترین مسائل خود را، آماده سازی مزارع و همچنین ظرفیت های برنامه ریزی شده، شامل حدود 300 هکتار استخر که بخشی از آن برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده دانستند  و حل مشکلات و مسایلی همچون، بیمه محصول، تسهیلات بانکی و پروانه بهره برداری آب و لزوم احیاء برخی مصوبات هیئت دولت به بانک های عامل را خواستار شدند .

دامپزشکی استان نیز ضمن تشریح مباحث و دستورالعمل الزامات بهداشتی، برلزوم رعایت جدی آن تاکید کرد.

همچنین پژوهشکده آبزی پروری نیز بر اجرای طرح پایش و رفع مشکل  سر قرمزی میگو در سال جاری از محل اعتبارات استانی تاکید کرد.

معدنی مدیر کل میگو و آبزیان آبشور شیلات کشور، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مجتمع پرورش میگوی آبادان در صنعت شیلات کشور و لزوم احیاء  فعالیت ها  با حداکثر ظرفیت و رفع موانع آن؛ به تشریح حجم زیاد فعالیت های انجام شده در شیلات کشور به منظور توسعه صنعت میگو اعم از مسائل بیمه، دستور العمل های فنی و بهداشتی، تسهیلات و مکانیزاسیون مزارع پرورشی پرداخت و افزود: همدلی بیشتر پرورش دهندگان با شیلات کشور و استمرار فعالیت ها، نگاه ویژه تر به صنعت میگو را در پی خواهد داشت . 

خون میرزایی ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در جلسه، بر لزوم تسریع در برگزاری جلسات فنی میگو و مقید بودن همه اعضاء بر مصوبات آن تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مسائل زیر بنایی مانند گاز کشی و پروسه لایروبی کانال ها و سایر مسائل آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد همکاری همه بخش های دولتی و پی گیر های مستمر بهره برداران و تشکل های آن ها، تسهیل کننده و سرعت بخش امور خواهد بود. 

همچنین در حاشیه این نشست و با حضور شهیدیان، در خصوص اصلاح و پیاده سازی روش های نوین پرورش میگو به منظور بهره وری بیشتر مسائل فنی و تخصصی به بحث گذاشته شد تا از ظرفیت های معاونت مربوطه در این زمینه کمک بیشتری گرفته شود .

در پایان این نشست مصوباتی شامل: تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل الزامات بهداشتی و فنی ابلاغی سازمان شیلات و دامپزشکی – ارائه تحلیل جامع از فصل پرورش سال گذشته و استفاده از تجارب آن در فصل جاری – پیگیری لایروبی کانال های آبرسان _ پیگیری مشکلات صدور پروانه بهره برداری آب و برق – پیگیری مشکلات بیمه ای پرورش دهندگان میگو – پیگیری تامین و تخصیص دلار 4200 تومانی برای وارد کنندگان مولد میگو وغذای میگو و همچنین استقرار کارشناس بهداشتی دامپزشکی هنگام شروع ذخیره سازی، در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان به تایید و تصویب حاضران رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.