به گزارش ایرنا آیین شروع عملیات ساخت سامانه انتقال آب به شهرستان‌های ایذه و باغملک روز پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در محل اداره آب و فاضلاب شهری ایذه برگزار شد.
محمدرضا شمسایی در آیین آغاز این طرح با بیان اینکه تأمین آب شرب، بهداشت و کشاورزی شمال شرق خوزستان از طریق این پروژه انجام می‌شود افزود: مطالعات این طرح از دو سال پیش آغاز شد و بعد از مناقصه بین‌المللی به مرحله اجرا رسیده است.
وی افزود: در این پروژه آب مصرفی 753 هزار نفر در هفت شهر و 679 روستای شمال شرق خوزستان برای مدت 30 سال تأمین خواهد شد.
وی گفت: هزینه انجام این طرح که توسط یک شرکت چینی تأمین شده است 406 میلیون یورو است.
شمسایی تأکید کرد: با انجام این پروژه شاهد رونق قابل توجهی در بخش کشاورزی خواهیم بود و با جرای کامل این طرح امکان توسعه باغات دیم به میزان 40هزار هکتار و آبیاری 18هزار هکتار اراضی کشاورزی دشتهای ایذه و باغملک فراهم می شود.
وی اظهار کردک همچنین اجرای این طرح باعث ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از حفر پنج هزار و 800 متر تونل برای انجام این پروژه خبر داد و تصریح کرد: انتقال آب با استفاده از لوله‌های فلزی انتقال آب انجام می‌شود و 105 کیلومتر خطوط انتقال آب برای کشاورزی دشت‌های اطراف تالاب میانگران و بندون ایجاد خواهد شد.
همزمان با اعلام شروع عملیات شروع طرح انتقال آب، عملیات اجرایی شبکه فاضلاب، نصب انشعابات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع شهر ایذه نیز آغاز شد.
مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک و روستاهای حومه چندین سال است از جیره بندی آب رنج می‌برند و امیدوارند با تکمیل این پروژه گامی موثر برای رفع مشکلات آنها برداشته شود.
9434/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.