به گزارش ایرنا شهروندان مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان از جمله کلانشهر اهواز که در چند روز اخیر دمای 33درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه کردند به سراغ کولرها رفتند تا همراه با نوشیدن آب معدنی ، عطش ناشی از گرمای زودرس بهاری را فرو بنشانند.
طبق پیش بینی هواشناسی خوزستان تا آخر اسفند امسال خبری از بارش باران نیست و بیشتر مناطق استان با افزایش تدریجی دما مواجه خواهند بود.
زندگی در خوزستان بدون کولر گازی ، آن هم در دست کم هشت ماه از سال معنی و مفهوم ندارد و فعالیت روزمره مردم و کارکنان اداره های دولتی و عمومی استان خوزستان به شدت به این کالای اساسی و البته گران قیمت وابسته است.
گرما در خوزستان در نیمه دوم فروردین شدت می گیرد و در اواخر خرداد به اوج خود می رسد ولی گرما توام با شرجی تا آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.
تعرفه مصرف تابستانه برق در استان خوزستان از اول فروردین تا 30 آذر است و تنها سه ماه از سال تعرفه برق زمستانی برای خوزستانی ها اعمال می شود.
بسیاری از شهروندان خوزستانی پیش بینی می کنند سال آینده با توجه به خشکسالی بی سابقه و نبود رطوبت در کانون های ریزگردهای داخلی ، سال گرمی پیش رو دارند.
گرما و پدیده ریزگردها که در چند سال اخیر شدت و ماندگاری آن با کاهش بارندگی ها و بحران خشکسالی افزایش یافته تبدیل به انگیزه ای برای مهاجرت برخی از شهروندان خوزستانی به مناطق خوش آب و هوا و سردسیر کشور
شده است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.