شهرستان دزفول در فصل پاییز امسال شاهد حدود 50 میلیمتر بارندگی بوده که این بارندگی نیز از تناوب مناسب برخوردار نبوده است.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی کل سطح زیر کشت مزارع گندم این شهرستان را در سال زراعی جاری 50 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:17 هزار هکتار از این مزارع به صورت دیم کشت شده است.
علی کرمی افزود:بخش های سردشت و شهیون مناطق عمده کشت گندم دیم در شهرستان دزفول می باشند ولی به علت شرایط جوی حاکم بر منطقه و شهرستان مزارع گندم دیم از وضعیت خوبی برخوردار نیستند .
وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به بارش باران در روزهای آینده گفت:اگر وضعیت بارندگی به همین منوال ادامه یابد شاهد خسارت زیادی به مزارع گندم دیم این شهرستان خواهیم بود.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول ادامه داد:پارسال به علت کمبود بارندگی حدود 90 درصد مزارع گندم دیم شهرستان دزفول از بین رفت و سال زراعی پیش از آن نیز 100 درصد مزارع گندم دیم دزفول به دلیل خشکسالی نابود شد.
شهرستان دزفول با تولید سالانه 120 تا 160 هزار تن محصول گندم با توجه به شرایط اقلیمی در جایگاه دوم یا سوم استان خوزستان قرار دارد .
طبق اعلام هواشناسی ،دوشنبه و سه شنبه این هفته احتمال بارش کم و پراکنده و وزش باد در شهرستان دزفول وجود دارد و طی 10 روز آینده بارندگی قابل ملاحظه ای پیش بینی نشده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.