رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دزفول روز دوشنبه به ایرنا گفت: هرساله شاهد حوادث ناگواری در چهارشنبه سوری هستیم که بار روانی زیادی برای جامعه به همراه دارد.
سیدمحمد محمودی نژاد با بیان اینکه طرح آماده باش اورژانس به مناسبت چهارشنبه سوری از 19 اسفندماه آغاز شده و تا 23 اسفندماه ادامه دارد گفت:برنامه های آموزشی ویژه ای برای گروه های هدف شهرهای دزفول،شوش و گتوند برگزار شده است تا از بروز حوادث ناشی از ناآگاهی نوجوانان و جوانان جلوگیری شود.
وی با اشاره به استقرار آمبولانس در میادین اصلی شهرهای شوش ، گتوند و دزفول به منظور سرعت عمل در امداد رسانی به حادثه دیدگان ناشی از چهارشنبه سوری بیان داشت: در سالهای گذشته آمبولانس ها نخستین هدفی بودند که مورد اصابت مواد منفجره قرار گرفتند.
محمودی نژاد از آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت:طرح سلامت نوروزی نیز از 23 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز با اعلام آماده باش 100 درصد آتش نشانی برای چهارشنبه سوری گفت:برای کنترل حوادث چهارشنبه سوری 70 درصد نیروهای آتش نشانی آماده خدمت و بقیه نیز در حالت آماده باش کامل بسر می برند.
عبدالحسین معظم فر از شهروندان خواست جشن چهارشنبه آخر سال را به صورت کنترل شده برگزار کنند و از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند.
وی ضمن توصیه به خانواده ها برای مراقبت از کودکان و افراد سالمند بیان داشت:برخی مواد محترقه بدون واسطه گرما نیز امکان اشتغال دارند لذا از قراردادن این مواد در جیب و در ‌دست باید خودداری شود.
معظم فر به جوانان و نوجوانان هشدار داد از مایعات قابل اشتعال مانند بنزین،نفت و دیگر مواد در چهارشنبه آخر سال استفاده نکنند و از آتش افروزی در کنار ایستگاه های پمپ بنزین و پارکینگ های عمومی خودداری کنند.
در چهارشنبه سوری نوروز 96 در دزفول ۱۳ بار زنگ سامانه 125 به صدا در آمد و در حادثه انفجار ترقه در این شهر چهار نفر از اعضای یک خانواده مصدوم شدند.
همچنین 14 مصدوم در اورژانس دزفول تحت درمان قرار گرفتند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.