به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز شنبه در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران که مدت 2 روز در شهرستات دزفول برگزار می‌شود اظهار کرد: مدیریت بحران در برگیرنده چهار مرحله مهم پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی است که لازم است در 2 فاکتور اولیه این چهار مرحله توجه ویژه تری از سوی مدیران صورت گیرد.
وی توضیح داد: برای جلوگیری از بحران ها در کشور باید دیدمان را نسبیت به پیشگیری تغییر بدهیم و مدیران استان بدانند که وقتی برای پیش‎بینی مبلغی هزینه می‌شود سرمایه گذاری است.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: از فرمانداران می‌خواهم نسبت به مساله پیشگیری از حوادث و بحران‌ها، توجه بیشتری داشته باشند تا به مرحله مقابله و بازسازی نرسیم.
وی ادامه داد: برخی از بحران‌های استان نیز به فرسوده بودن تجهیزات استان برمی گردد چراکه زیرساخت‌های استان با مشکل رو به رو است و بخشی از زیرساخت‌ها نیز مربوط به قبل از انقلاب است که پس از آن توسعه نیافت و بخشی هم در هشت سال دفاع مقدس از بین رفت و بعد از جنگ نیز به صورت مُسکنی با آن‌ها برخورد شد.
حاجی زاده ادامه داد: البته دولت تدبیر و امید تلاش‌های خود را برای بهبود وضعیت زیرساختی استان شروع کرده که انشالله نتیجه بخش خواهد بود و مصوبات خوبی به ویژه در حوزه آب و فاضلاب داشته است.
وی بیان کرد: خوزستان یک کشور است و می توان از آن با نام یک منطقه کامل جغرافیایی یاد کرد زیرا پنج مدل آب و هوایی را در خود جای داده است، خوزستان علاوه بر این که مهد مقاومت و ایثار است در حوزه اقتصادی نیز در کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، استان را مهد مواهب خدادای کشور دانست و اظهار کرد: وجود رودخانه‌ها، سدهای بزرگ، جلگه‌های متعدد و کوه‌های سر به فلک کشیده این استان را به منطقه ای متمایز در کل کشور تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: قطعا استانی با این وسعت و این همه ویژگی صاحب بلایا و بحران های بزرگی نیز هست که لازم است ما آمادگی جلوگیری و مقابله با این بلایا و بحران‌ها را داشته باشیم.
حاجی زاده توضیح داد: یکی از دلایلی که خوزستان را در تیرس انواع بلایا قرار داده وضعیت اقلیمی و جغرافیایی آن است در سال‌های اخیر به خاطر کاهش بارندگی این استان با معضل خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی ادامه داد: مشکل دیگر دخالت انسان در محیط طبیعی این استان است مانند خشک کردن تالاب برای استخراج نفت.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: از سوی دیگر در کشور همسایه به خاطر مشکلات و جنگ توجه ای به محیط زیست نشده است، 2سوم تالاب هورالعظیم در عراق واقع شده که خشک است و ابر بحرانی به نام ریزگرد را برای استان ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: لازم است بدانیم چگونه استانی که این روزها با بحران‌های متعدد دست و پنجه نرم می‌کند را مدیریت کنیم و د متولیان استان باید آگاهی نسبی از بحران های داشته باشند و نسبت به این موضوع آموزش ببیند.
وی با اشاره به هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی و تمرینی مدیریت بحران در سطح استان گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای اولین بار در استان برگزار می شوند و در جهت افزایش آگاهی و آمادگی اعضای شورای بحران استان هستند که تا کنون نیز نتایج خوبی دربرداشته اند.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ما به عنوان خانواده مدیریت بحران برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید همیشه آماده باشیم.
به گزارش ایرنا این کارگاه آموزشی به صورت 2 روزه برای شهرستان‌های شوش، شوشتر، گتوند، اندیمشک به میزبانی دزفول در حال برگزاری است.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.