مدیر کل امور روستایی وشوراهای استانداری، از حضور 27 شهرستان خوزستان در سومین دوره نمایشگاه توانمندی های روستاییان وعشایر کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،عبدالله حسینی اظهار کرد:جامعه روستایی و عشایری ضمن ایفای نقش تولید محصولات کشاورزی و دامی، مسئولیت خطیر حفظ امنیت غذایی کشور را عهده دار است. بنابراین بهره‌مندی از استعدادها و ظرفیت‌های متنوع بالقوه روستایی و عشایری می تواند به عنوان یکی از کارآمد ترین ابزارها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار آید.

حسینی افزود: محصولات متنوع بویژه در زمینه (صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی) معرفی روستاها با جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر، استعداد‌های جوان و کارآفرین، ایجاد ارتباط دو سویه شهر‌نشینان با روستاییان و عشایر، برقراری ارتباط تجاری بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان (با ایجاد تقاضای جدید و شناسایی بازار‌های مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این مناطق) و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر است.

در پایان مدیر کل امور روستایی وشوراها افزود: این نمایشگاه که در تاریخ 15 الی 18 اسفند ماه برگزار می شود 27 شهرستان که هر کدام محصولات متنوع تولید شده روستایی وعشایری را ارائه می دهند شرکت خواهند کرد و محصولات خود را در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار خواهند داد.

 استان خوزستان در نمایشگاه سال گذشته رتبه برتر کشوری را بدست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.