به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که روز پنجشنبه در روستای ولی آباد از توابع بخش مرکزی قرچک آغاز به کار کرد، عشایر و روستائیان در قالب 30 غرفه، دستاوردهای خود را طی دو روز در معرض دید عموم قرار می دهند.
اجرای موسیقی سنتی عشایری ، پخت نان سنتی ، بافت فرش و گلیم ، تهیه و توزیع لبنیات ، صنایع دستی و ارائه دستاورد دهیاری های روستاهای شهرستان قرچک از جمله برنامه هایی است که در این نمایشگاه ارائه می شود.
بخشدار مرکزی قرچک در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت : سومین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان قرچک با هدف نمایش توانمندی های این بخش عظیم از جامعه و بیان دستاوردهای روستائیان و عشایر درروستای ولی آباد ، یکی از مناطق سکونت عشایر قرچک برپا شده است.
حسین عباسی گفت : روستائیان و عشایر در تولید محصولات کشاورزی پیشگام جامعه هستند و توجه ویژه به آن ها می تواند زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی آنان را فراهم کند.
وی اظهار کرد: در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، روستائیان و عشایر در صف مقدم جامعه قرار دارند و یقینا با افزایش کارکردهای فعالیت های این جامعه می تواند به پیشرفت های اقتصادی چشمگیری دست یافت.
عباسی اظهار کرد : یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم ، توجه ویژه به مناطق روستایی و توسعه عمران و آبادانی این مناطق است که این مهم ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان ، به افزایش فعالیت های تولیدی در این مناطق منجر شده است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.