به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان شوشتر با حضور مدیران کل استانی اظهار کرد:شهرستان شوشتر با ظرفیت های منحصر به فرد اقتصادی در حوزه های مختلف در توسعه استان و کشور نقش مهمی ایفا می کند و نیاز است برای استفاده از این ظرفیت ها در جهت رفع بیکاری برنامه ریزی بهتری انجام شود.
وی افزود: گردشگری و میراث فرهنگی به تنهایی می تواند شهرستان شوشتر را از معضل بیکاری نجات دهد اما از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده نشده است.
استاندارخوزستان ادامه داد:در چندسال اخیر اقدامات خوبی در زمینه کشاورزی و شهرک های صنعتی انجام شده اما انتظار می رود با رفع موانع سرمایه گذاری زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان فراهم شود.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر تقویت حوزه کشاورزی گفت:در شهرستان شوشتر کشاورزی یکی از قطب های اصلی ایجاد اشتغال محسوب می شود و در برخی نقاط شهرستان مانند بخش شعیبیه 80درصد معیشت مردم از کشاورزی تامین می شود.
سهراب گیلانی افزود: تامین آب شرب کشاورزی،تامین نهاده های کشاورزی و بهبود کیفیت آب می تواند در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد.
وی ادامه داد:کشت و صنعت کارون 56هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از سال 56تاکنون تنها 24هزار هکتار از این اراضی زیر کشت نیشکر رفته است اما اگر این مقدار به افراد بیکار داده شود نرخ بیکاری به طور چشمگیری کاهش می یابد.
سرپرست فرمانداری شوشتر نیز در این نشست گفت:شهرشوشتر در زمینه گردشگری ظرفیت کم نظیری دارد اما متاسفانه تا کنون برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت ها در جهت ایجاد اشتغال تدوین نشده است.
حسین پنبه دانه پور افزود:شهرستان شوشتر رتبه نخست تولید کلزا و برنج را در استان به خود اختصاص داده و در سایر بخش های کشاورزی نیز از شهرهای پیشگام استان محسوب می شود.
رییس شورای اشتغال شهرستان شوشتر در پایان گفت:این آمادگی و هماهنگی بین مسئولان شهرستان وجود دارد تا از سرمایه گذران بخش خصوصی در جهت ایجاد اشتغال حمایت همه جانبه شود.
7159/6064
خبرنگار:ایمان صادقی حسنوند** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.