به گزارش خبرنگار ایرنا محمود ربیعی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال استان در گرگان اظهار کرد: در پایان برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور در بحث اشتغال اعلام شده که نرخ بیکاری باید به 8.6 درصد برسد که استان نیز با برنامه ریزی کلان برای رسیدن به این آمار تلاش کند.
وی از فرمانداران و مسئولان دستگاههای مرتبط شهرستانی و استانی خواست که در برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار بحث اشتغال در اولویت باشد.
معاون استاندار گلستان با قدردانی از همکاری مدیران بانکهای استان در ارائه وام برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی، از آنان خواست که حمایت از طرح های متوسط و کوچک را نیز مد نظر داشته باشند، زیرا سرمایه گذاری در این بخش زودبازده است.
به گفته وی؛ سال قبل افزون بر هفت هزار میلیارد ریال وام از محل منابع مختلف برای ایجاد اشتغال در استان توسط بانکهای عامل پرداخت شد.
وی همچنین از مسئولان دستگاههای عضو کارگروه اشتغال استان خواست که برای رونق زنجیره تولید و پایداری اشتغال و افزایش درآمد مردم این خطه به تشکیل و حمایت از شرکت های پشتیبان تولید با برنامه و لحاظ مزیت های روستاها اقدام کنند تا تولیدات بازار مناسب نیز داشته باشد.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 869 هزار نفرجمعیت بوده که در 30 نقطه شهری و 1075 روستا زندگی می کنند، اقتصاد استان بیشتر بر پایه کشاورزی استوار است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان گلستان 12.6 درصد است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.