یدالله شمایلی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: با اجرای کامل این طرح عظیم ملی، تولید محصولات باغی و زراعی خوزستان از 16 میلیون تن در سال به 25 میلیون تن خواهد رسید.
وی گفت: گام نخست این طرح عظیم ، تا پایان تیر ماه 1397 با تحویل قطعی 296هزار هکتار به بهره برداران محلی
به پایان می رسد و سپس عملا' وارد گام دوم این طرح خواهیم شد.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی ، موافقت تخصیص آب برای گام دوم طرح 550هزار هکتاری از سوی وزارت نیرو را نویدبخش اجرای گام دوم این طرح بیان کرد و افزود:100میلیون دلار از محل تخصیص 1.5 میلیارد دلار این طرح ، برای احداث شبکه های اصلی و فرعی آبرسانی و زهکشی به سازمان آب و برق خوزستان اختصاص یافته تا زمینه ساز شروع گام دوم طرح باشد.
شمایلی به برداشت سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای گام دوم طرح 550هزار هکتاری خوزستان و ایلام اشاره کرد و افزود: فاینانس خارجی نیز یکی از راههای پیشنهادی برای این طرح است که امید است چالشی به نام تامین مالی این طرح نداشته باشیم.
هیات دولت در سفر دی ماه 1392 به خوزستان ، با برداشت و تخصیص 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای فاز نخست طرح 550هزار هکتاری موافقت کرد.
به گزارش ایرنا رضا ویسه معاون نظارت و هماهنگ کننده معاونت اول رئیس جمهوری روز سه شنبه وارد خوزستان شد و به اتفاق استاندار خوزستان و چند مسئول کشوری از بخش هایی از طرح 550هزار هکتاری در مناطق ابوفاضل ، ویس ، سلامات و داریون شوشتر بازدید کردند و در جریان ابعاد پیشرفت این طرح بزرگ ملی قرار گرفتند.
نشست بررسی ابعاد و چالش های طرح 550هزار هکتاری به خصوص در بخش تامین و تخصیص آب ، مسائل زیست محیطی ، الگوی کشت و نظام بهره بردای از این اراضی سه شنبه شب با حضور ویسه در تالار بوستان اهواز برگزار شد.
طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سال 1375 همزمان با سفر معظم له به خوزستان به تصویب رسید ولی به علت ناچیز بودن اعتبارات ، این طرح به کندی پیش رفت.
500هزار هکتار از این اراضی در خوزستان و 50هزار هکتار در استان ایلام واقع شده است.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.