به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در همایش پدافند غیر عامل و آیین رونمایی از کتاب ' مدیریت غیر نظامی دفاع مقدس' در تالار شهید هاشمی استانداری خوزستان بیان کرد: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن جنگیدند تنها از مردم دفاع نکردند بلکه از دین و اسلام هم دفاع کردند،و گردآوری و ثبت این رشادت ها و فعالیت هایی که در آن دوران انجام گرفت می تواند نقشه راهی برای جوانان باشد.
غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه رزمندگان دوران جنگ تحمیلی باید الگوی جوانان باشند افزود: می توان از هنر و معماری برای به جلوه کشیدن تاریخ دوران جنگ تحمیلی و آشنایی جوانان با فعالیت هایی که در آن دوران انجام گرفته استفاده کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان نیز گفت: فرمانداران تهدیدات و آسیب هایی که شهرستان های استان را در معرض خطر قرار می دهد شناسایی و معرفی کنند.
محمد حری طرح جامع پدافند غیر عامل برای آسیب شناسی خوزستان در دست اجرا است که لازم است تمام مدیران و فرمانداران در استان در هر شهرستان تهدیدات را شناسایی و معرفی کنند.
وی گفت: این طرح به منظورتهیه برنامه ایمن سازی تمامی بخش ها و حوزه ها در خوزستان در مقابل تهدیدات احتمالی غیرنظامی از سوی دشمنان و یا خطرات طبیعی است.
حری افزود: بر اساس ماده 23 پدافند غیرعامل تمامی پروژه های استان پیش از اجرایی شدن باید مورد بررسی پدافند غیر عامل قرار گیرد تا امنیت و ایمنی پروژه تایید و بعد اجرا شود.
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان درادامه با اشاره به گرد آوری کتاب ' مدیریت غیر نظامی دفاع مقدس' در خوزستان ادامه داد: در این کتاب با افرادی که در دوران جنگ تحمیلی وظیفه پشتیبانی و به نوعی در حوزه غیر نظامی و پدافند غیر عامل فعالیت داشتند، گفت و گو شده است.
وی افزود: تجربیاتی که در این کتاب گرد آوری شده می تواند اطلاعات ارزشمندی در حوزه پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی در اختیار مدیران خوزستان قرار دهد.
درادامه این آیین ' عبدالحسن مقتدایی' استاندار سابق خوزستان به عنوان بانی خلق این اثر بیان کرد: از زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، خوزستان برای پشتیبانی در عمل وارد مسیر پدافند غیر عامل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه متاسفانه از 400 نفری که برای گردآوری کتاب'مدیریت غیر نظامی دفاع مقدس' در خوزستان مورد نظر بودند تنها 70 نفر حاضر به بیان تجربیات خود در دوران جنگ تحمیلی بودند، افزود: لازم است که افرادی که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند تجربیات خود را در اختیار جوانان امروز قرار دهند تا در شرایط بحرانی استفاده کنند.
در این همایش از کتاب ' مدیریت غیر نظامی در دوران دفاع مقدس' که توسط اداره کل پدافند غیر عامل خوزستان گردآوری شده رونمایی شد.
در این کتاب با 70 نفر از افرادی که در دوران جنگ تحمیلی کار پشتیبانی را در خوزستان برعهده داشتند گفت وگو شده است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.