به گزارش ایرنا کتاب تیمار غریبان شامل خاطرات سکینه محمدی در 175 صفحه به قلم پروین کاشانی زاده نوشته شده است و توسط انتشارات سوره و به شمارگان 2هزار و 500 نسخه چاپ شده است.
این کتاب خاطرات سکینه محمدی در زمان حصر آبادان در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی را روایت می کند.
رییس حوزه هنری خوزستان در حاشیه رونمایی از این به ایرنا گفت:برنامه محوری و مبنایی حوزه هنری خوزستان تقویت ادبیات پایداری و در حوزه فیلم سازی و حوزه های مختلف هنر دفاع مقدس است.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی اظهار کرد:تا پایان امسال رونمایی از 2 کتاب با عنوان دَین که شامل خاطرات بچه های مسجد جزایری و زندگی نامه نخستین شهید ترور خوزستان است چاپ و منتشر می شود.
وی افزود:در حوزه فیلم سازی نیز مراحل پیش تولید و رایزنی با تهران در خصوص ساخت یک فیلم سینمایی بلند با مضمون رزمندگان مدافع حرم هستیم و در بخش مستند سازی نیز زندگینامه فرماندهان شهید دفاع مقدس در حال برنامه ریزی است که تا پیش از پایان سال عرضه می شود.
در حاشیه رونمایی از کتاب تیمار غریبان برنامه شب خاطره با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخشی از مقاومت هشت سال دفاع مقدس و به ویژه مقاومت مردم آبادان در زمان محاصره را بیان کردند.
فرمانده عملیات سپاه آبادان و از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این آیین گفت: آبادان در بعد از جنگ تحمیلی مظلوم واقع شده است.
سردار حسین بنادری اظهار کرد:مردم در محاصره آبادان با جان و دل از شهر و دیار خود دفاع کردند و با وجود درخواست مکرر مسئولان نظام برای ترک شهر، همچنان در برابر تجاوز دشمن بعثی ایستادگی کردند.
سردار بنادری محاصره 345 آبادان را یک معجزه الهی دانست و افزود:از لحاظ نظامی گری وقتی منطقه‌ای در محاصره کامل قرار می گیرد ساقط شده بحساب می آید.
وی به نقش آیت‌ا... جمی امام جمعه فقید آبادان، در وحدت بین سپاه و ارتش و مردم در شرایط دشوار جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار کرد:مرحوم آیت ا... جمی نقطه قوت همه نیروها در زمان محاصره آبادان بود.
در حاشیه این آیین نمایشی با مضمون دفاع مقدس اجرا شد.
در این آیین فرماندار آبادان، و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.
هفتمین نشست سالانه مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری 12 تا 14 آذر به میزبانی شهرستان آبادان در حال برگزاری است.
3015/ 6037
خبرنگار : عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.