به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار 'حسین دقیقی' روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب، در اجتماع سه هزار نفری مردم این شهرستان مرزی افزود: دفاع مقدس ما برگرفته از مکتب عاشورا و الگوی مقاومت ما نیز عاشورایی بود.
وی مقاومت کم نظیر مردم گیلانغرب در هشت سال جنگ تحمیلی را بی بدیل توصیف کرد و اظهار کرد: مردم این دیار با خلق حماسه در برابر دشمن متجاوز بعثی ایستادند و با رشادت بی نظیر خود توانستتند ارتش تا دندان مسلح بعث عراق را زمین گیر کنند.
وی بیان کرد: مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس صفحه پرافتخاری را در تاریخ نظام اسلامی از خود به یادگار گذاشتند و این یک الگوی بی نظیر مقاومت است.
وی افزود: خون های پاک شهدای مظلوم دفاع مقدس، طومار تجاوز به سرزمین اسلامی ایران را در هم پیچید و امروز نیز خون شهدای مدافعین حرم است که طومار داعش، آمریکا و صهیونیسم را درهم می پیچد و این نشات گرفته از تفکر ناب اسلامی در بین جوانان و مردم که برگرفته از فرهنگ عاشوراست.
در چهارم مهر سال 59 مردم شهرستان گیلانغرب با دست خالی در مقابل تجاوز ارتش رژیم بعثی عراق ایستادند و توانستند از ورود آنها به شهر گیلانغرب جلوگیری کنند و دشمن متجاوز را تا 10 کیلومتری پایین شهر به عقب برانند حماسه مقاومت و ایثار مردم گیلانغرب باعث شد تا این شهر عنوان دومین شهر مقاوم کشور را کسب کند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 750 شهید گرانقدر، 2 هزار و 400 جانباز و 141 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7079/7398/3033 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.