مراد یگانه روز سه شنبه در سالگرد عملیات فتح میمک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: عشایر و ایلات همواره نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس داشتند و روحیه سلحشوری و انقلابی در بین این مردم همیشه از آنان افرادی با حس و گرایشات وفاداری ساخته و تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی پاسداری کرده اند.
وی افزود: حراست و پاسداری از خاک و کیان وطن و عشق و ارادت به نظام اسلامی از ویژگی های بارز عشایر است که با سخت کوشی در برابر تهاجمات دشمنان و استکبار ایستادگی کرده اند و در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی مشارکت چشمگیری داشته و از آرمان های والای انقلاب دفاع کرده اند.
فرماندار چرداول فتح میمک را برگ زرینی از تاریخ هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: عملیات ضربت ذوالفقار بعنوان اولین عملیات با شرکت و حضور عشایر باعث افتخار، شهرت و اعتبار برای عشایر شد و دشمن بعثی سیلی محکمی را در اوایل جنگ از مردم ایلات ایلام خوردند و این ضربت و فتح بزرگ فراموش شدنی نیست.
وی اضافه کرد: فتح میمک همیشه در حافظه ملت بعنوان یکی از حماسه های بزرگ دفاع مقدس باقی خواهد ماند و این حماسه و نقش غیورمردان عشایر ایل خزل را به نسل های حال و گذشته باید منتقل کرد.
یگانه به نقش تاثیرگذار عشایر در کشور پرداخت و اظهار داشت: عشایر در 2 مقطع مهم یعنی اول انقلاب و شروع جنگ تحمیلی و بعد از جنگ در راستای تامین نیرو و حفظ سایر عرصه ها نقشی پررنگ داشتند و در حال حاضر هم بازوی توانمند کشور در تولید و اقتصاد و مهم تر از آن اقتصاد مقاومتی می باشند.
عملیات ضربت ذوالفقار یا خوارزم با رمز یا الله در محور ایلام - میمک به صورت نیمه گسترده در تاریخ 19 دیماه سال 59 به فرماندهی ارتش انجام شد. سازمان رزم این عملیات متشکل از ارتش (2 گردان از لشکر 81زرهی؛ یک گردان از ستاد مشترک ) ، سپاه با 2 گردان افزایش یافته ؛ به اضافه عشایر ایل خزل و ژاندارمری بود.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.