به گزارش ایرنا اسماعیل جلیلی شنبه در نشست مشترک مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در خوزستان و اعضای مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در سرسرای اداره کل اقتصاد و دارایی خوزستان بیان کرد: معاونت حقوقی مجلس تلاش دارد که تعاملی بین مجموعه نمایندگان با مجموعه اجرایی نهادهای اقتصادی استان ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی باید از آخرین وضعیت اقتصادی این استان مطلع باشند گفت: شورای هماهنگی اقتصادی خوزستان ضمن اینکه لازم است با مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ارتباط داشته باشد باید گزارشات دوره ای نیز به نمایندگان ارایه بدهد.
جلیلی ادامه داد: مطلع بودن نمایندگان از وضعیت خوزستان باعث می شود که اگر قرار است درباره طرح یا لایحه ای نظر ارایه دهند ازآن اطلاعات بهره بگیرند.
وی گفت: بیمه ها و بانک ها نیز باید ارتباط موثر با نماینده های مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: هرچه فاصله بین حوزه اجرا و واقعیت های حوزه اقتصادی جامعه و نظام قانون گذاری کمتر شود می توان سرعت بیشتری به فعالیت های اقتصادی کشور داد.

** تخصیص 83 درصد اعتبارات خوزستان درقالب اسناد خزانه
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه دستگاه های اجرایی خوزستان در جذب اعتباربه صورت اسناد خزانه چندان موفق نبودند افزود:تخصیص اعتبارات از زمان تصویب تا ابلاغ، پروسه طولانی مدتی است و همین موضوع زمان جذب اعتبار برای دستگاه های اجرایی را کوتاه می کند.
مسعود صدری گفت: تنها 20 درصد از 83 درصد اعتبارات سال مالی که در قالب اسناد خزانه است توسط دستگاه های اجرایی خوزستان جذب شده است.
وی ادامه داد: تنها استانی که در کشور 99 درصد تحقق درآمدها در تمامی بخش ها را دارد خوزستان است و انتظار می رود به اندازه تحقق درآمدها در خوزستان، از سوی دولت نیز به همان تناسب اعتبار تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه نباید خوزستان در تخصیص اعتبارات هم تراز با استانی باشد که در بخش درآمدها ناموفق است گفت: در خوزستان کمیته تخصیص وجود ندارد که لازم است این کمیته تشکیل شود.
وی افزود:دستگاه های اجرایی تامین منابع خود را تنها از راه اعتبارات دولتی و بانک ها می دانند این در حالی است که برای رسیدن به رشد اقتصادی نیاز است که از سرمایه گذار خارجی برای تامین منابع پروژه ها استفاده شود.

** تخصیص 6 هزار و 582 میلیارد ریال به دهیاری ها، روستاها و شهرداری های خوزستان
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان نیز اظهار کرد: 6 هزار و 582 میلیارد ریال از محل درآمد ارزش افزوده در 9 ماه امسال به شهرداری ها ، دهیاری ها و روستاهای خوزستان اختصاص یافت که از این میزان 30 درصد سهم روستاها و 70 درصد نیز به شهرداری های خوزستان اختصاص یافته است.
ناصر هاشمی بیان کرد: این رقم در 9 ماه پارسال 6 هزار و 250 میلیارد ریال بود و در مجموع پارسال 9 هزار و 800 میلیارد ریال از محل درآمد ارزش افزوده به روستاها و شهرداری ها و دهیاری های خوزستان اختصاص یافت.
' اسماعیل جلیلی ' معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز شنبه برای حضور در نشستی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و امور دارایی در استان به اهواز سفر کرد.
وی در این سفر با نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز دیدار دارد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.