مهدی صیاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین و توزیع میوه مورد نیاز در ایام عید نوروز 1397 ، قرارداد خرید 2 هزار تن پرتقال مرغوب شمال و 500 تن سیب تولیدی آذربایجان غربی منعقد شده و به درخواست تعاون روستایی خوزستان ، میوه ذخیره شده پیش از پایان سال جاری به استان ارسال می شود.
وی گفت: همچنین قرارداد خرید 500تن پرتقال جنوب (فارس و جیرفت) در آستانه انعقاد است ضمن آنکه خرید 500تن پرتقال تولیدی دزفول در برنامه کاری تعاون روستایی خوزستان قرار دارد.
صیاحی افزود: با توجه به اینکه پرتقال تولیدی دزفول بنا به دلایلی قابل ذخیره سازی در سردخانه نیست ، قرار است در روزهای پایانی امسال از باغات منطقه برداشت و بلافاصله به مراکز توزیع در استان ارسال شود.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز بیشتر و استقبال شهروندان ، امکان خرید بیشتر میوه (پرتقال و سیب) شب عید وجود دارد و جای نگرانی نیست.
وی افزود: با توجه به تولید مناسب میوه در سال جاری ، میوه امسال با کیفیت بهتری عرضه می شود و مشکلات سال گذشته در توزیع میوه نامرغوب به دلیل یخ زدگی تکرار نخواهد شد.
صیاحی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب ، از چند روز قبل از پایان سال تا 15 فروردین 1397 انجام می شود ، افزود: تلاش می شود در همه شهرهای استان ، مراکز عرضه میوه با قیمت مصوب دایر شود تا مردم در تهیه میوه مورد نیاز با قیمت مصوب با مشکل رو به رو نشوند.
سال گذشته توزیع میوه شب عید در برخی شهرهای استان از جمله کلانشهر اهواز به علت کیفیت پائین ناشی از سرمازدگی و افزایش خودسرانه قیمت ها با مشکلاتی رو به رو شد که این امر نارضایتی مردم را به دنبال داشت.
توزیع میوه به قیمت مصوب ، از افزایش بی رویه انواع میوه در بازار آزاد جلوگیری کرده و قیمت ها را تا حدودی در حد متعادل نگه می دارد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.