مسعود حمزه پور دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا بیان کرد: اشتغالی که ازبخش دولتی در بخش خصوصی تشکیل می شود در بسیاری از موارد کاذب است، توسعه درکشورهایی رخ می دهد که بخش خصوصی برای کاهش بیکاری و ایجاد بسته حمایتی اشتغال وارد عمل شده است.
وی ادامه داد:در بسیاری از کشورها روند ایجاد کسب کار در چند روز انجام می شود این در حالی است که در ایران این روند ممکن است ماه ها و یا سال ها به طول انجامد.
وی گفت: متاسفانه موانع زیادی برای ایجاد کسب و کار وجود دارد، اگر این موانع ازسوی مسئولان
برطرف شود حتی نیاز به کمک مالی دولت برای ایجاد کسب وکار نیست.
رییس کانون کارآفرینان خوزستان افزود: مالیات از دیگر موانعی است که بر سر راه ایجاد کسب وکار وجود دارد، برای ایجاد کسب وکار تسهیلات پرداخت می شود، اما گرفتن مالیات های سنگین مانع ادامه فعالیت مشاغل ایجاد شده می شود.
حمزه پوردرادامه اضافه کرد: متاسفانه در خوزستان متناسب با نیاز بازار کار نیرو آموزش داده نمی شود،که لازم است که برای اشتغال جوانان، دانشگاه ها و فنی و حرفه ای نیروی مورد نیاز بازار کار خوزستان را پرورش دهند.
وی گفت: انتظار می رود که بخش خصوصی برای حمایت از ایجاد اشتغال در خوزستان در کانون کارآفرینان خوزستان عضو و تجمیع شوند تا با کمک این کانون و ارتباط با بخش دولتی برای حل مشکل بیکاری خوزستان فعالیت کنند.
رییس کانون کارآفرینان استان خوزستان بیان کرد: تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان، کانون کارآفرینان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرک های صنعتی و فناوری اطلاعات، برای تشکیل مرکز شتاب دهنده کسب و کار در خوزستان بر پایه IT( فناوری اطلاعات) در دست تهیه است که به زودی راه اندازی می شود؛ این مرکز به شتاب دهی هر چه بیشتر به ایجاد کسب و کار در خوزستان کمک می کند.
وی گفت: کانون کارآفرینان بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ایجاد شده و تا زمان راه اندازی سازمان نظام کارآفرینی این کانون در چهارچوب فعلی فعالیت خواهد داشت.
بر اساس آمارسرشماری سال 1395 نرخ بیکاری در خوزستان14.3 درصد است.
بالاترین نرخ بیکاری بر اساس آخرین اطلاعات متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22.7 درصد ، هفتکل با 21.5درصد و لالی با21.4 درصد در خوزستان است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.