عباس پورسلان روز شنبه در نشست شورای مسکن خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: ٧٧ هزار و ٧٢٠ واحد مسکن مهر خوزستان برای خوزستان برنامه ریزی شده که نسبت به دیگر استان های کشور، رقم بزرگی است.
وی درخصوص وضعیت مسکن مهر در استان گفت: ٣٤ هزار واحد مسکن خود مالک و ٥٣ هزار مورد مسکن دولتی در مسکن مهر برنامه ریزی شده که٨٠ درصد مسکنهای خود مالک و ٥٥ درصد مسکنهای دولتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: ٢١ هزار واحد خود مالک و ٥٣ هزار واحد دولتی مسکن افتتاح شده و پیش بینی می شود که مسکن مهر در بخش خود مالک موفقیت بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: ٢٦ هزار واحد مسکن مهر در استان باقی مانده که هدف گذاری برای واحدهای با بیش از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.
پورسلان یادآور شد:١٩ هزار واحد دولتی مسکن مهر استان بالای ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مجموع حدود ١٥ هزار واحد باقی مانده که برخی از آن ها فاقد متقاضی هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای امسال هشت هزار واحد و سال آینده حدود ٩ هزار واحد مسکن مهر هدفگذاری شده اند.

**رفع مشکلات زیربنایی نیازمند توجه ویژه است
مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان درخصوص وضعیت شهرهای زیر 25 هزار نفر مسکن مهر استان اظهار کرد: تاکنون قرارداد 14 هزار و 576 واحد مسکن مهر بسته شده که تعداد 12 هزار و 398 واحد آن به اتمام رسیده و یک هزار و 428 واحد نیز پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد داشته اند.
وی یادآور شد: خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر این شهرها، در بحث آب 89 درصد، در برق ٧٨ درصد، در زمینه فاضلاب 80 درصد و در بحث گاز 54 درصد کامل شده اند.
انصاریان گفت: با توجه به مشکلات و کمبودها در بحث خدمات زیربنایی، آسفالت معابر و مسیرهای پیاده رو باید اعتبار ویژه ای برای حل این مسائل در نظر گرفته شود.

**سود مشارکت مسکن مهر یکسان سازی شود
معصومه خنفری فرماندار کارون هم در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در بحث مسکن مهر بیان کرد: عدم فروش اقساطی و تحویل تعاونی های با عاملیت بانک ملی از جمله مشکلات مسکن مهر شیرین شهر است.
وی افزود: از یک سو تصفیه خانه فاضلاب شیرین شهر و از سوی دیگر تأمین آب این شهر مشکلاتی دارد که پیشنهاد شده از محل کانال آب حیات و نیز کانال دعبل تامین آب صورت گیرد.
فرماندار کارون همچنین خواستار تأمین اعتبار پروژه های محوطه سازی برای ایجاد امکانات اولیه اسکان شد.
وی یادآور شد: سود دوران مشارکت برای تسهیلات مسکن مهر در بانک مسکن چهار درصد ولی برای بانک ملی ١٢ درصد است که نیازمند اصلاح و بازنگری درخصوص یکسان سازی هستند.

**همه در برابر مسکن مهر مسئول هستیم
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی نشدن تفاهم نامه مسکن مهر آبادان عنوان کرد: سه ماه پیش قائم مقام وزیر مسکن و شهرسازی درخصوص مسکن مهر دستوراتی صادر کرد که بخشی از آن به مرحله تفاهمنامه رسید اما تاکنون اجرایی نشده‌ است.
وی ادامه داد: قرار بود تفاهم نامه ای بین شهرداری آبادان و مسکن مهر به امضا برسد اما اجرایی نشده و اقدامی صورت نگرفته است.
نماینده آبادان با بیان این که برخی پیمانکاران پروژه‌های مسکن‌ مهر در چند شهرستان‌ فعالیت دارند، این موضوع را عامل پایین آمدن بهره وری و کارایی عنوان کرد.
وی با انتقاد از نحوه عملکرد بانک ها در استان گفت: در خوزستان بانک ها تعامل خوبی با مسکن مهر ندارند و تاکنون نتوانستیم در ارتباط با آن ها موفق باشیم.
مختار با تاکید بر این که باید تصمیماتی اخذ شود که زیرساخت ها به خوبی انجام شوند، بیان کرد: وقتی مسکن مهری به اتمام نمی‌رسد یا متقاضی ندارد، باید به فکر رفع مشکل افتاد چرا که مسکن مهر سرمایه مملکت است و همه در برابر آن مسئول هستیم.
وی یادآور شد: سال گذشته 800 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور برای آب و فاضلاب مسکن مهر در نظر گرفته شد ولی اعتباری به استان تخصیص نیافت و مکاتبات ما با وزارت نیرو به نتیجه ای نرسید.
نماینده آبادان با بیان این که خوزستان در بحث مسکن مهر به کمک دولت و بانک‌ها نیاز دارد، عنوان کرد: نیاز است تا به خوزستان به عنوان یک استان ویژه نگاه شود و اعتبارات ویژه ای به خوزستان اختصاص یابد.
6064
خبرنگار: سپیده اسکندری** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.