به گزارش ایرنا نورالله بیرانوند شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی روسای ادارات آموزش راه آهن کشور در اهواز در جمع خبرنگاران افزود: شرکت های خارجی که پروژه های راه آهن را فاینانس می کنند به دنبال واردات بخشی از تولیدات کشورهای متبوع خود برای این پروژه ها هستند.
وی یادآورشد: توسعه خطوط ریلی کشور به میزان 6هزار کیلومتر، اتصال پنج استان دیگر به شبکه ریلی و تلاش برای اتصال مراکز تجاری و صنعتی عمده به خطوط ریلی از برنامه های راه آهن است.
بیرانوند با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان مسافری، باری و لوکوموتیو اظهار کرد: تامین بالغ بر 46هزار واگن باری، سه هزار واگن مسافری و هزار و 700 لوکوموتیو با محوریت بخش خصوصی در برنامه راه آهن است.
وی افزود: یکی از سیاست های راه آهن کشور در زمینه آموزش و تحقیق، تمرکز زدایی و استفاده از ظرفیت استان ها و مناطق است که خوزستان نیز دراین زمینه استعدادهای بسیاری دارد.
به گفته مدیرعامل راه آهن در چهار سال گذشته به طور متوسط 1.5 میلیارد دلار به صورت مستقیم در صنعت ریلی سرمایه گذاری شده است.
دومین جلسه هم اندیشی روسای ادارات آموزش راه آهن جمهوری اسلامی در سال جاری با هدف ارتقاء سطح آموزشی کارکنان راه آهن در اهواز برگزار شد، جلسه نخست این هم اندیشی در تهران برگزار شده بود.

6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.