به گزارش ایرنا، والیبال در قزوین جزو محبوب ترین رشته های ورزشی است با این حال به دلیل کم توجهی مسئولان و مشکلات مالی در سال های گذشته، تیمی از این استان در سطح اول باشگاه های کشور حضور نداشته است.
در پی انصراف سپهرالکتریک از لیگ برتر پس از صعود به این رقابت ها، امیدهای والیبال دوستان قزوینی رنگ باخت اما با تشکیل تیمی به نام شهرداری یک بار دیگر بارقه های امید در دل دوستداران این رشته در استان زنده شده است.
دوستداران والیبال در قزوین امیدوارند این تیم به موفقیت رسیده و بتواند با صعود به لیگ برتر و حمایت مسئولان حضور در سطح اول باشگاه های کشور را نیز تجربه کند.
در همین رابطه با هدف بررسی وضعیت تیم شهرداری قزوین در لیگ دسته اول و برخی مسایل و مشکلات والیبال استان میزگردی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور اسدالله شاهمرادزاده دبیر هیات والیبال استان قزوین، حسن ثقفی و محمد جعفری سرمربی و مربی تیم والیبال شهرداری قزوین برگزار شد.

**با تیم شهرداری در پی صعود به لیگ برتر هستیم
دبیر هیات والیبال استان قزوین در این میزگرد با اشاره به درخشش تیم سپهرالکتریک در سال گذشته و صعود آن به لیگ برتر گفت: متاسفانه جابه جایی های مدیریتی و نزدیک شدن به زمان انتخابات موجب شد که حمایت از این تیم به تعویق بیفتد و در نتیجه این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داد.
اسدالله شاهمرادزاده افزود: با توجه به درخشش والیبال استان طی سال های گذشته با هم فکری دوستان و مربیان با تجربه و هیات رئیسه مقرر شد والیبال استان در لیگ دست یک نماینده داشته باشد و در همین راستا با حمایت اعضای شورای شهر به عرصه رقابت لیگ دسته یک وارد شدیم و با این تیم به صعود به لیگ برتر امیدواریم.
وی اضافه کرد: شورای شهر قزوین برای حمایت 2 میلیارد ریالی از تیم شهرداری قزوین قول مساعد داد و با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان و استانداری قزوین حضور تیم شهرداری در لیگ دسته یک با جدیت دنبال شد.
شاهمرادزاده افزود: در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در لیگ دسته اول باشگاه های کشور وارد عرصه شدیم و در نیم فصل با درخشش خیره کننده در نوجوانان به قهرمانی،در بزرگسالان به نایب قهرمانی و در جوانان به مقام سومی دست یافتیم.

**بودجه در نظرگرفته شده برای تیم شهرداری هنوز به شکل کامل پرداخت نشده است
وی با اشاره به مشکلات پیش روی تیم شهرداری قزوین نیز گفت: با وجود حمایت های اعضای شورای شهر و مدیران قزوین هنوز اعتبار در نظر گرفته شده به صورت کامل پرداخت نشده و امیدواریم مدیران استان با رایزنی برای جذب حامی مالی از واحدهای صنعتی استان اقدام کنند تا شاهد حمایت ها و تقویت های موثرتر از والیبال و تیم شهرداری قزوین باشیم.
این مسئول ورزشی افزود: به عنوان متولی هیات والیبال استان از کادر فنی تیم شهرداری قزوین می خواهیم کار را با جدیت و علاقه بیشتر به پیش ببرند و امیدواریم اعضای شورا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان حمایت بیشتری از این تیم که نماینده والیبال استان است را داشته باشند.
وی همچنین افزود: والیبال قزوین یکی از رشته های اصلی کشور و استان است و اگر تیم قزوین به لیگ برتر صعود کند شور و نشاط گذشته والیبال به جامعه و ورزش دوستان قزوینی باز خواهد گشت.
دبیر هیات والیبال استان اضافه کرد: تیم شهرداری قزوین متعلق به کل استان است و بازیکنان این تیم در رده های بزرگسالان و جوانان از شهرهای آبیک،بیدستان،بوئین زهرا و حتی روستاها انتخاب شده اند و جای خوشحالی است که تیمی متعلق به کل استان موجب غرور و افتخارآفرینی برای استان شود.
وی با اشاره به زیرساخت ها و امکانات این رشته در سطح استان گفت:د ر خصوص سالن ورزشی در قزوین با مشکل خاصی رو به رو نیستیم و مدیر کل ورزش و جوانان استان حمایت های لازم را از تیم های لیگی دارند.
شاهمراد زاده افزود: در شهر قزوین سالن بعثت را با یک میلیارد و 100 میلیون ریال تجهیز و تعمیر کرده و به مدت 6 سال در اختیار هیات والیبال است و مشکلی از این جهت نداریم.
وی با بیان اینکه در بیشتر شهرستان های استان سالن برای پیگیری تمرینات و برگزاری مسابقات والیبال وجود دارد، افزود: در البرز و بویین زهرا دفتر و سالن ورزشی برای والیبال وجود ندارد و برای راه اندازی آنها در این 2 شهرستان نیز وارد مذاکره و اقدام شده ایم.
شاهمرادزاده با اشاره به کمبود مربی و داور در سطح استان،گفت: در برخی از مناطق استان مانند آوج و بویین زهرا از نظر نیروی متخصص و مربی با مشکل مواجه هستیم و سعی کرده ایم با برگزاری کلاس های متعدد مربیگری و داوری در سطح شهرستان ها این کاستی را رفع کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات استانی والیبال نیز گفت: تلاش می کنیم توقعات شهرستان ها را در زمینه برگزاری مسابقات در رده های مختلف برآورده کنیم و در همین راستا تاکنون مسابقات رده نونهالان را در قالب تیم های 6 نفره برگزار کرده ایم.
شاهمرادزاده با تاکید بر حمایت رسانه ها از والیبال،افزود: امیدواریم مطبوعات و رسانه ها با اطلاع رسانی و اهتمام به این عرصه وارد شوند و با انتقادها و پیشنهادهای خود به هیات والیبال در برگزاری بهتر مسابقات به ما کمک کنند.
دبیر هیات والیبال استان قزوین با اشاره به کمبود اعتبارات این هیات ورزشی،افزود: بودجه هیات تنها 20 درصد برنامه های ما را پوشش می دهد.
وی با اشاره به فعالیت والیبال بانوان در استان قزوین نیز گفت: در سال های اخیر با همدلی ایجاد شده در والیبال بانوان نتایج خوبی حاصل شد و استان طی 2 دوره با میزبانی مسابقات رده های جوانان و نوجوانان بانوان خوش درخشید.
شاهمرادزاده افزود: هم اکنون محدثه محمد بیگی و محدثه شاهسوند از بانوان والیبالیست استان در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند که نتیجه کار منسجم و داوری و مربی خوب در این بخش است.
وی همچنین گفت: تیم والیبال بانوان قزوین نیز بعد از سالیان طولانی در رقابت های دسته یک با مربیگری اکرم قهرمانی مربی قزوینی تیم ملی حضور می یابد که البته هنوز منابع مالی و نام تیم مشخص نشده است و می توان اذعان کرد افق روشنی نیز برای والیبال بانوان استان قابل ترسیم است.
شاهمرادزاده با قدردانی از پیشکسوتان، کانون های مربیان والیبال و دیگر افرادی که در این رشته فعالیت و زحمت می کشند اما دیده نمی شوند، افزود: درخشش یک تیم در استان نتیجه خرد جمعی و کارگروهی است و امیدواریم بتوانیم این زحمات را جبران کنیم.

**تیم شهرداری قزوین در لحظه آخر بسته شد
سرمربی تیم والیبال شهرداری قزوین نیز در این میزگرد گفت: تمرینات تیم شهرداری قزوین از 24 مهرماه و بسیار دیر تشکیل شد و متاسفانه 50 درصد بازیکنان سابق استان که در تیم سپهرالکتریک حضور داشتند را نتوانستیم جذب کنیم و آنها به تیم های دیگر پیوستند.
حسن ثقفی با بیان اینکه تیم شهرداری قزوین با استفاده از بازیکنان بومی و جدید با 70 درصد تغییر وارد لیگ دسته یک شد،افزود: نخستین بازی خود را با شکست پشت سرگذاشتیم اما پنج بازی بعدی را با برد به پایان رساندیم.
وی افزود: نتایج به دست آمده در دور رفت رضایت بخش بود و با وجود تمامی کمبودها و تنگناها عملکرد خوبی داشتیم.
ثقفی در خصوص وضعیت این تیم برای صعود به دسته برتر گفت: حضور تیم های بسیار قدرتمند در لیگ دسته یک صعود به مرحله پلی آف را بسیار سخت کرده و امیدواریم در هفت بازی باقی مانده بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم .

**حمایت مسئولان پیش شرط موفقیت تیم شهرداری قزوین
کمک مربی تیم شهرداری قزوین نیز در این میزگرد، حمایت مسئولان را پیش شرط موفقیت این تیم دانست و افزود: تمرینات تیم به صورت منسجم و طی 6 روز در یک هفته زیر نظر کادر فنی برگزار می شود و 2 جلسه بدنسازی و سه جلسه کار با توپ و کار تاکتیکی نیز برای بازیکنان تیم برای آمادگی هرچه بیشتر در نظر گرفته شده است.
محمد جعفری ادامه داد: هم اکنون بازیکنان تیم در آمادگی بسیار خوبی قرار دارند و امیدواریم شاهد کسب نتیجه مطلوب در مرحله برگشت مقابل تیم شهرداری ارومیه باشیم.
وی افزود: به حمایت بیشتر مسئولان و مدیران استان نیاز داریم چون حمایت های مالی و توجه بیشتر به ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف میان بازیکنان و در نتیجه کسب نتیجه بهتر منجر خواهد شد.
جعفری افزود:تیم های بسیار قدرتمندی نظیر شهرداری ارومیه، کاله آمل، شهرداری بابلسر و مهاباد در لیگ حضور دارند و پیروزی در مصاف با این حریفان به اهتمام،روحیه و انگیزه بازیکنان و کادر فنی نیازمند است.
وی ادامه داد:امیدواریم با همکاری وهمراهی مطبوعات و خبرگزاری ها بتوانیم در رفع مشکلات و موانع اقدام کنیم و شاهد درخشش و صعود تیم شهرداری قزوین به لیگ برتر باشیم.
رشته والیبال استان قزوین با هفت هزار ورزشکار بیمه شده در رتبه سوم بعد از رشته های فوتبال و ورزش همگانی قرار دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.