مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «راوی» که در گیت بوستان برگزار شد، گفت: حاج سردار هیچ وقت به دنبال نام و نان نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کتاب راوی حاصل گفت‌ و گوی نویسنده  محمد مالی (نویسنده) با محمدکاظم حاج‌ سردار روزنامه نگار، نویسنده و پیشکسوت مطبوعات است. آیین رونمایی از این کتاب با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی استان در گیت بوستان برگزار شد.

مدیر  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین رونمایی کتاب "راوی" ویژه تکریم روزنامه نگار پیشکسوت خوزستانی محمد کاظم حاج سردار گفت: این برنامه تنها تکریم راوی و شخص محمد حاج‌ سردار نیست بلکه تکریم و گرامی داشت قلم و اصحاب قلم است.

وی با اشاره به ویژگی‌ های رفتاری این پیشکسوت مطبوعات حجب و حیا و عفاف موجود در شخصیت ذاتی او را از مشخصه‌ های بارز آن دانست و گفت: اگر چه ستون « راوی گفت» در روزنامه یک ستون کوتاهی را تشکیل می‌داد اما این ستون کوتاه پر مغز، پر محتوا و زاییده‌  مطالعه‌  مستمر و تلاشی مداوم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : شاید یکی از ممیزات بسیار مهم شخصیت حاج سردار دوری از قلم به مزدی است. ایشان هیچ وقت به دنبال نام و نان نبود چرا که اگر به دنبال این مسائل بود، این ستون را سال ها به عنوان و نام "راوی گفت... "منتشر نمی‌کرد.

جوروند ادامه داد: خیلی‌ ها نمی‌دانستند نویسنده ستون « راوی گفت ...» حاج سرداری است که در کنار ما است . مطلقا کسی نمی‌تواند حاج سردار را متهم کند به این که طرفدار جناح خاص، اداره یا سازمان یا مدیر خاصی است چرا که ایشان بیشتر به منافع استانی و ملی می‌اندیشد.

وی تاکید کرد : پیشنهاد می‌کنم کتاب راوی را همه با دقت بخوانند به این دلیل که روایت یک راوی به قلم یک روزنامه‌ نگار دیگر است. این اثر قابل ارزش و قابل تقدیر است به این دلیل که استخوان‌ بندی متون از استحکام خاصی برخوردار است ودایره وسیع واژگان همراه با یک فرهنگ وسیع از اقوام ، مذاهب و حتی محله‌ های مختلف اهواز در این کتاب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.