رضا دهبانی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه تشکیل هیات منصفه برای کمک به اصحاب رسانه در دادگاه از نظر قضایی و رفع موانع پیشرو است.
وی بیان کرد: این طرح هم اکنون در مرحله کارشناسی است.
دهبانی پور افزود: با آغاز فعالیت این شورا مشکلات و اختلافات حوزه رسانه در این اداره رفع و از ارجاع پرونده ها به دادگستری و دادگاه جلوگیری می شود.
وی با اشاره به آغاز ساماندهی سایت های خبری استان گفت: بر اساس این طرح پایگاه های خبری شناسنامه دار، مجوز فعالیت برای آنان از سوی هیات نظارت بر مطبوعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.
دهبانی پور اظهارکرد: رسانه های الکترونیکی در استان از سال 93 با یک پایگاه فعالیت رسانه ای خود را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 50 پایگاه خبری الکترونیکی در استان راه اندازی شده و مجوز فعالیت دارند و بسیاری از پایگاه های خبری نیز در انتظار صدور مجوز از سوی هیات نظارت بر مطبوعات در وزارتخانه هستند.
دهبانی پور با اشاره به تشکیل خانه مطبوعات دیجیتالی برای نخستین بار در استان گفت: اعضای خانه مطبوعات استان در فضایی کاملا رقابتی انتخاب و از میان منتخبان، اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات استان نیز مشخص شده است.
وی بیان کرد: وظیفه اصلی اعضای خانه مطبوعات، رابط بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ها و پیگیری امور صنفی رسانه ها است.
حمید جهان از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رئیس هیأت مدیره، زیبا کرمی مدیرمسئول هفته نامه تابش به عنوان مدیر، مصطفی دانشی از روزنامه افکار مردم به عنوان نایب رئیس و سیده زهرا موسوی اصل از هفته نامه نسیم دنا نیز به عنوان خزانه دار و منشی خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: علیزاده
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.