به گزارش ایرنا مجتبی زینی وند شنبه در شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: 172 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی و 62 هزار نفر در مراکز آموزشی غیر دولتی استان مشغول به تحصیل و 18 هزار نفر نیز در این مراکز مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به مشکلات مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی گفت: ایجاد این میزان اشتغال می توانست هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کند، این واحدهای آموزشی به ویژه در خوزستان درگیر هزینه های زیادی هستند که لازم است برای حل مشکلات این مراکز آموزشی استاندار وارد عمل شود.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده عنوان کرد: چند سالی است که هیچ زمین و تسهیلاتی به موسسان مراکز آموزشی غیردولتی اعطا نشده، در حالی که بر اساس بررسی های انجام گرفته مشخص شده است که هر منطقه نیاز به تاسیس 2 مدرسه غیر دولتی دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه این وزارت خانه برای آموزش جدید در مناطق مرزی کشور دارد گفت: این وزارت خانه در برنامه کاری خود راه اندازی آموزش الکترونیک را در مناطق مرزی در نظر دارد، در حال حاضر این شیوه آموزشی برای نخستین بار در کشور در کرمانشاه که دچار حادثه زلزله شده در حال اجرا است و خوزستان به عنوان دومین استان مرزی کشور است که این روش آموزشی در آن اجرا می شود.
دبیر شورای مدارس مرزی کشور این روش تحصیل را راهی برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان این منطقه عنوان کرد.
زینی وند همچنین در این نشست از پیش بینی ساخت 10 مدرسه توسط بنیاد علوی، 20 مدرسه توسط سپاه پاسداران و 10 مدرسه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم و مرزی استان خبر داد.
وی گفت: همچنین بنیاد علوی برای تهیه پوشاک شب عید دانش آموزان بی بضاعت مرزی کمک خواهد کرد.
' محمد بطحایی' با هیات همراه خود طی سفری 2 روزه برای افتتاح چند پروژه آموزشی و فرهنگی روز جمعه وارد استان شد.
/6002 /7158
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.