به گزارش ایرنا، مهدی فیض روز سه شنبه در یادواره ملی شهیده زینب کمایی افزود: حتی برخی از رزمندگان با بیماری های امام ( ره ) بیمار می شدند و رنج ایشان را درک می کردند.
وی تصریح کرد: مفهوم ولایت که در شیعه وجود دارد در هیچ مکتب دیگری معادل آن وجود ندارد.
فیض با بیان اینکه مفهوم ولایت با مفهوم رهبری و فرماندهی متفاوت است اظهارکرد: رهبری تنها هدایت سیاسی و اجتماعی جامعه است اما ولایت نوعی اتصال معنوی بین رهرو و ولی است.
وی خاطر نشان کرد: ولی فقیه تنها فرمان نمی دهد بلکه علاوه براین نوعی اتصال روحی بین او و پیروانش وجود دارد که در رزمندگان اسلام مشهود بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خواندن زندگینامه و وصیتنامه این شهیده بزرگوار، انسان را مبهوت می کند که چگونه یک دختر نوجوان، راه 40 ساله ای را طی کرده که بسیاری از علمای و عرفا تاکنون نتوانسته اند این راه را طی کنند.
وی ادامه داد: وصایای شهدا و مطالعه زندگینامه آنها نشان می دهد که روح آنها به حق متصل بوده است.
فیض با اشاره به خاطره ای از شهیده کمایی به نقل از مادر این شهیده گفت: این شهیده بعد از نماز شب برای امام خمینی (ره) دعا می کرده و از خدا سهم طول عمر ایشان و شاخص در ایشان را درخواست می کرده اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کس خود را در حال و هوای این رزمندگان قرار دهد می تواند به این اتصال که در اصل اتصال به ذات خداوند است، قرار دهد و از این کمالات روحانی برخوردار شود.
وی اضافه کرد: کافی است در همین گلستان شهدا با شهدا پیمان ببندیم و با تغییر زندگی خود، مرگ و آخرت خود را تغییر دهیم.
فیض با بیان اینکه سبک زندگی را باید تغییر داد، اظهار کرد: توجه به نماز به ویژه نماز اول وقت، احسان به والدین، رعایت حجاب و عفاف از جمله مواردی است که مطابق با سیره و سبک زندگی شهدا است.
همچنین خواهر شهید کمایی نیز در این مراسم گفت: شهیده زینب کمایی برنامه محاسبه اعمال داشت و بر انجام واجبات و ترک محرمات تاکید داشت.
مینا کمایی با اشاره به حضور خود در جبهه، افزود: وقتی از جبهه باز می گشتم زینب به دقت از لحظات شهادت رزمندگان می پرسید و آنها را ثبت می کرد‌.
در این مراسم از کتاب 'مشق آخر' و کتاب صوتی 'راز درخت کاج' رونمایی شد.
همچنین از تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم، شهدای زن دوران انقلاب اسلامی و بمباران عراق تجلیل شد.
شهیده زینب کمایی در اول فروردین سال 61 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
این دانش آموز شهید، شهیده شاخص کشوری قشر دانش آموزی در سال سال 96 است.
/7144 / 7150 / خبرنگار: محمد کامران** دریافت کننده: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.