به گزارش ایرنا برات قبادیان عصر پنجشنبه در گردهمایی ملی حزب اعتدال و توسعه که در سازمان صنعت ،معدن و تجارت خوزستان برگزار شد با اشاره به نقش احزاب در جوامع آینده بیان کرد: کدام حزب ما تلاش کرده است تا فلان جوان مثلا برای وزارت کشاورزی یا وزرات خانه دیگری تربیت کند؟
وی با تاکید بر اینکه حزب باید مدیر برای جامعه آینده تربیت کند ادامه داد: همه دولت های دنیا قادر نیستند که همه مسایل کشور خود را ساماندهی کنند اما احزاب به راحتی بسیاری از مسایل، مانند تربیت نیرو را می توانند برعهده گرفته و آن را ساماندهی کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: جهان آینده بسیار پیچیده است و جهان مرگ و زندگی است و می‌توان گفت دیگر جهان سرمایه های فیزیکی مثل نفت و طلا نیست.
وی ادامه داد: 75 درصد شغل‌های امروز دیگر در آینده وجود نخواهند داشت آیا احزاب ما جامعه را برای چنین دورانی آماده می‌کنند؟
قبادیان گفت: همه چیز تنها روی یک بحث یعنی مالکیت فکری و مالکیت ایده متمرکز شده و دانش را به عنوان یک سرمایه می شناسند و می توان گفت اقتصاد دیگر بر پایه، نفت و گاز نخواهد بود.
وی تاکید کرد: اگر برای دوران آینده آماده نشویم باید کاسه گدایی دستمان بگیریم و دست نیاز به سوی دیگر کشورها دراز کنیم.

** سیاسیون بیدار شوند
این فعال سیاسی افزود: سیاسیون ، دانشگاهیان و احزاب بیدار شوند و خودشان را برای دوران سخت آینده آماده کنند.
وی یادآور شد: یکی از مشکلات جوامع جهان سومی این است که می‌خواهند خودشان همه مسایل را تجربه کنند و قصد ندارند از تجربه چندین هزار ساله بشری درس بگیرند.
قبادیان با اشاره به اینکه احزاب اگر کارکردی باشند مردم نیز از آنها استقبال می کنند توضیح داد: حزب زمانی مفهوم پیدا می کند که مردم آن را با تمام وجود لمس کنند نه اینکه تنها در دوران انتخابات حضور پیدا کنند و پس از آن دیگر هیچ فعالیتی نداشته باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شناسایی و آموزش نخبگان کشور، انتقاد منصفانه، پایش مدیران و مسئولان، واسطه میان حکومت و مردم، گردهم آوردن هم فکران و هم رویه ها از کارکردها و وظایف احزاب است.
وی بیان کرد: دموکراسی بدون حزب امکان پذیر نیست و احزاب بازیگران صحنه سیاست در نظام های دموکراتیک هستند؛ هیچ جامعه‌ای نتوانسته دموکراسی را بدون احزاب تجربه کند و این واقعیتی غیرقابل کتمان است.
قبادیان، حزب اعتدال و توسعه را نسبت به دیگر احزاب کشور فعال تر خواند و ابراز عقیده کرد: ما در واقع در کشور حزب به معنی واقعی نداریم.
به گزارش ایرنا این گردهمایی یک روزه به صورت همزمان عصر پنجشنبه در سراسر کشور برگزار شد.
در این گردهمایی محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز به صورت ویدیو کنفرانس ایراد سخنرانی کردند که به دلیل اختلال در سیستم اینترنتی در اهواز، پخش ویدیو کنفرانس با مشکل رو به رو شد.
فاطمه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، نیز که اسم او در میان دعوت شدگان به این گردهمایی دیده می شد در این گردهمایی حضور پیدا نکرد.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.