به گزارش خبرنگار ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین افتتاحیه 2 پروژه آبرسانی در شهرستان اندیکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون این افتخار را داریم که در کنار مردم شریف اندیکا حضور یافته و می‌توانیم خدمتی دیگر را به این مردم گرامی ارایه دهیم.
وی با بیان اینکه کارهای توسعه ای در روستاهای کشور آغاز شده افزود:از آنجا که روستاها مرکز تولید کشور هستند، سیاست دولت بر این است که خدمات مورد نیاز مردم در روستاها را به صورت جدی فراهم کرده تا در این‌ مناطق متمرکز شده و به سمت شهر مهاجرت نکنند.
معاون اول رییس جمهوری بیان‌کرد: پارسال از محل صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار و امسال نیز یکصد میلیون دلار روستاهای کشور برای اموری مثل آب لوله کشی بهداشتی اختصاص یافته که خوشبختانه پیشرفت خوبی نیز در این زمینه داشته و امروز در این منطقه محروم شاهد افتتاح پروژه آبرسانی هستیم.
وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از روستاهای این منطقه آبرسانی شده و همچنین گازرسانی در دستور کار جدی دولت است چرا که این منطقه سردسیر بوده و باید سریعتر گازرسانی به آن صورت گیرد.
جهانگیری گفت: بهداشت روستایی جزو اولویت ها است چرا که در شرایط کنونی نیاز است که مراکز بهداشتی مستقر و سلامت مردم تأمین شود.
به گزارش ایرنا در دومین روز سفر اسحاق جهانگیری به خوزستان، آبرسانی به 111 روستای بخش مرکزی و آبژدان، و گام نخست مجتمع آبرسانی به روستاهای اندیکا در شمال شرق خوزستان روز سه شنبه با حضور وی آغاز شد.
به گزارش ایرنا با بهره برداری از این 2 طرح آبرسانی، جمعیتی بالغ بر 31 هزار و 94 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.
پیش از این آبرسانی به روستاها با افت فشار و در طول هفته یک بار انجام می شد اما با بهره برداری از این پروژه آبرسانی به این روستاها 24ساعته می شود.
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بعدازظهر دوشنبه در راس هیاتی به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی و نشست با مسئولان خوزستان، از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.
بهره برداری از کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان، بهره برداری از پروژه آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا، و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز از جمله برنامه های دومین روز سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند.
رضا اردکانیان وزیر نیرو، و علی ربیعی وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی، نیز دوشنبه شب وارد خوزستان شدند.
7159 / 6037
خبرنگار: ایمان صادقی حسنوند و سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.