به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، حمیدرضا مسعودی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز 19 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور در منطقه پارس جنوبی در  کنگان از طریق ویدئو کنفرانس با بیان  تاسیسات خشکی فاز 19 پارس جنوبی در حاشیه خلیج فارس در شهرستان کنگان ایجاد شده اظهار داشت: فاز 19 پارس جنوبی که معادل 2 فاز پالایشگاهی است بدست توانمند متخصصان داخلی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرای و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز 19 پارس جنوبی در سایت دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس در منطقه تنبک کنگان اجرایی شده خاطر نشان  کرد:چاه‌ها و سکوهای فراساحلی این پروژه در فاصله حدود120 کیلومتری از سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

مجری فاز 19 پارس جنوبی با اشاره به اینکه 4 ردیف پالایشگاهی در فاز 19 پارس جنوبی ایجاد شده تصریح کرد: در این فاز گازی پس از شیرین سازی  57 میلیون متر مکعب گاز در چهار ردیف فرآورش گازی برای استفاده داخلی به خط ششم لوله سراسری تزریق می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه تلاش متخصصان در فاز  19 پارس جنوبی نماد خودباوری توان ایرانیان است افزود: جمعا 61 درصد از کل فعالیت‌های طراحی، مهندسی ، ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری ایرانی بوده و بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات ساخت هم توسط سازندگان داخلی تامین شده است.

وی با بیان اینکه  فاز 19 نقش مهمی در تولید گاز و اشتغال دارد افزود: در فاز 19 پارس جنوبی روزانه حدود 57 میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و دیگر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف بدل می‌‌شود.

مجری فاز 19 پارس جنوبی، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه 1.05 تن گاز پروپان و بوتان، یک تن اتان و روزانه 400 تن گوگرد از دیگر ظرفیت‌های فاز 19 پارس جنوبی دانست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618659
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.