به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در مراسم افتتاح فازهای پارس جنوبی در عسلویه با بیان اینکه امروز روز بزرگ و پرافتخاری برای ملت ایران و صنعت نفت کشورمان است اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای کارگران، مهندسان، مدیران و ملت بزرگ ایران است چراکه بزرگترین پروژه‌ها بدست جوانان ایرانی طراحی، اجرایی وبه بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی انجام شده گفت: در دولت یازدهم این چهارمین بار است که به منطقه پارس جنوبی سفر می‌کنم و هر بار افتخار بیشتری برای ملت ایران به ارمغان می‌آورد.

روحانی با بیان اینکه بزرگترین هدف نظام اسلامی، ایرانی پیشرفته و پیشرو است افزود: بزرگترین هدف ما این است که ایران را به اوج  اقتدار و قدرت برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بودند.

وی با بیان اینکه روزهای بزرگی در تاریخ کشور رقم خورده است تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها ،رای آری  به جمهوری اسلامی، پیروزی ملت در دفاع مقدس و  ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه تحریم‌ها  از جمله فرایند پرافتخار تاریخ ایران اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه صبرها و مقاومت‌های ملت ایران شکوفا شد گفت: امروز بحمدالله ما شاهد شکوفایی صبرها، مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و تلاش‌ها هستیم.

روحانی با اشاره به افتتاح دهها پروژه صنعت دفاعی روز گذشته در تهران خاطر نشان کرد:  در مراسم افتتاح  طرح‌های صنعت دفاعی همزمان دهها طرح جدید  مانند موشک زمین به دریا، موشک زمین به هوا، زمین به زمین، هواپیماهای جنگنده و هلی کوپتر بودیم که برای هر ایرانی  افتخار است.

وی با اشاره به کاهش تورم  از 45 درصد به تک رقمی تصریح کرد: تورم 45 درصدی  با تلاش متخصصان و مدیران به تک رقمی رسید و این در حالی است که  بعد از 12 سال  رشد اقتصادی کشور از 8 درصد گذر کرد که این مهم از افتخارات ایرانیان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه  قدرت دیپلماسی ایران در برابر شش قدرت دنیا نشان داد شد گفت: روزی که در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا حق ملت ایران را در سایه دعای مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی و قدرت دیپلماسی  به کرسی نشاند روز افتخار ما ایرانیان بود.

روحانی  اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از افتخارات برای حل مشکلات مردم دانست و افزود:  روزی که طرح تحول  نظام سلامت به ثمر نشست و مشکلات هزینه درمانی بیماران برطرف شد و همه ایرانیان زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند روز افتخار برای ایرانیان بود.

رئیس جمهور،امروز  را روز تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌ فازهای شش‌گانه پارس جنوبی، مجتمع‌های پتروشیمی و لایه نفتی پارس جنوبی عزت و افتخار اقتصادی و صنعتی ایران در سایه اقتصاد مقاومتی محقق شد.

وی افزایش تولید گاز و صدور میعانات گازی را یکی دیگر افتخارات دانست و خاطر نشان کرد:  متخصصان، مدیران و کارگران در منطقه پارس جنوبی با تلاش شبانه‌روزی در دولت یازدهم توانستند قدرت تولید گاز و صادرات میعانات را به دو برابر افزایش دهند که از افتخارات ملت ایران است.

رئیس جمهور  با بیان اینکه طرح‌های پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلار افتتاح شد گفت: ایران قدرتمند  با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی  روزی به یاد ماندنی در تاریخ صنعت نفت ثبت کرد.

روحانی از افزایش 2 برابری تولید گاز در منطقه پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد:  با بهره‌‌‌برداری از پروژه‌های پارس جنوبی  و طرح‌های  مختلف از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی از 240 میلیون متر مکعب در روز اکنون به بیش از  575 میلیون متر مکعب افزایش یافته که بیش از 2.3 برابری  ابتدای دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه  ملت ایران ملت فرهنگ، عشق به قرآن، پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و اخلاق است تاکید کرد: نگذاریم فضای جامعه اسلامی با دروغ و تهمت و سخن خلاف آلوده شود چراکه افتخار ما راستگویی و شفافیت و احترام به حقوق یکدیگر است.

رئیس جمهور  با تاکید بر توجه به توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها به نوسازی ناوگان حمل و نقل خبرداد و افزود:  نوسازی حمل و نقل از برنامه‌های مهم دولت است که در این راستا طرح‌های نوسازی حمل و نقل عملیاتی می‌شود.

روحانی با اشاره به تکمیل پروژه‌های بندری در جنوب و شمال بیان کرد: در راستای توسعه ارتباط با دنیا، ایران را به عنوان کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب قرار داده‌ایم  که در این حوزه بزودی بزرگترین بنادر در چابهار و شمال کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌های تولید و اجرای پروژه‌های گوناگون در بخش آب و برق، عمران شهری ، روستایی و محیط زیست و تحرک در روستاها گام‌های مهمی برداشته شده است افزود: در علم و طرح‌های دانش بنیان در میان 25 کشور برتر دنیا، ایران اسلامی رتبه نخست علمی کسب کرد که افتخار ملت ایران است.

رئیس جمهور با تاکید بر توجه به مناطق پیرامونی اجرای پروژه‌های نفتی و گازی تصریح کرد: هر کجا پیشرفت و توسعه ایجاد می‌شود باید برای مردم میزبان آثار و برکاتی داشته باشد که در این حوزه مردم  مناطق عسلویه، کنگان و نخل تقی باید از پروژه‌های پارس جنوبی بهره‌مند شوند.

روحانی با بیان اینکه مناطق عسلویه و کنگان و نخل تقی میزبان صنعت نفت هستند گفت: ساکنان این مناطق باید از سود و اشتغال آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای بیمارستان، دانشگاه، پارک  در کنار پروژه‌های نفتی باید پیشرفته باشد خاطر نشان کرد:  در مناطق نفتی و گازی ضمن اجرای این پروژه‌ها باید اشتغال  مردم مناطق در اولویت باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم استان بوشهر و حوزه پیرامونی باید در زندگی روزمره خود پیشرفت‌های ایجاد شده در پارس جنوبی  احساس کنند تا مردم ساکن این مناطق رفع مشکلات اجتماعی خود را شاهد باشند.  

روحانی با بیان اینکه  توسعه پایدار  در گروه سلامت محیط زیست  محقق می‌شود تصریح کرد: در نقاطی که پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی اجرایی می‌شود باید طرح‌هایی که سبب با نشاط مردم می‌شود مورد توجه جدی قرار گیرد که وزیر نفت این مهم  را باید در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618533
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.