مدیر امور برق منطقه 1 شرکت توزیع برق اهواز گفت: باهدف افزایش قدرت مانور در مواقع بحرانی و کنترل شبکه، خط دو مداره ارتباطی ایستگاه های مهدیس، اهواز سه و شهرک صنعتی به طول 9 کیلومتر بااعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال احداث گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ابراهیم عبدالهی  در این خصوص گفت: تجربه بحران خرداد ماه سال جاری در ایستگاه اهواز سه در منطقه سپیدار و از مدار خارج شدن خروجی های این ایستگاه باعث شده اقدامات پیشگیرانه متعددی به منظور عملیاتی نمودن پدافند غیر عامل در سطح شبکه انجام دهیم تا آمادگی و توان خود را در مقابل مشکلات ناشی از حوادث غیر مترقبه افزایش داده و ارایه خدمات برق مطلوب و پایدارتری را جهت مشترکین تامین نماییم.

      وی در ادامه افزود: امروزه رقابت میان شرکت های توزیع کاهش میزان خاموشی و افزایش مطلوبیت کیفیت ولتاژ توزیعی است و مصرف کنندگان برق نیز انتظار دارند در هر شرایطی از این نعمت برخوردار باشند.

عبدالهی بیان کرد: بدین منظور پس از بحران  خرداد ماه و آتش سوزی در کابل ها و تجهیزات ایستگاه اهواز سه واقع در سپیدار شاهد قطع برق و پر باری فیدرها و عدم توان تامین برق مشترکین با توجه به شرایط جوی در این منطقه بودیم. و دستور مدیرعامل شرکت مبنی  بر بازنگری در ساختار شبکه در تلاش هستیم تا با شناخت نقاط دارای اشکال و برنامه ریزی جهت اصلاح و بهبود آن، قدرت مانور شبکه افزایش پیدا کند که در این راستا به همت تیم مهندسی این امور، خط دو مداره گلدانی که ارتباط بین سه ایستگاه مهدیس، شهرک صنعتی و اهواز ۳ را برقرار می کند طراحی و با احداث آن امیدواریم در مسیر تحقق شبکه ای پایدار حرکت نماییم.

   وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: خط دو مداره با طرح گلدانی به طول ۸۸۹۰ متر با بکارگیری ۱۷۸۰۰ متر کابل لینکس فشار متوسط، تعداد ۲۴۳  اصله پایه ۱۵ متری احداث و در شرایط بحرانی به دلیل ارتباط برقرار شده میان سه ایستگاه فوق الذکر امکان انتقال بار و مانور روی شبکه افزایش و در نتیجه مدت زمان خاموشی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

   مدیر امور برق منطقه ۱ کلانشهر اهواز اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.