حسن کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه پیشگیری از قطعی برق احتمالی در برخی از مناطق اهواز ، اظهار کرد: پارسال در فصل بارندگی و به دلیل گرد و غبار شدید آسیب های جدی به تاسیسات برق در این شهرستان وارد شد که در امسال برای پیشگیری از قطعی برق احتمالی تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.
وی افزود: از بین رفتن حالت عایقی برخی تجهیزات شبکه برق در پارسال خسارت هایی را به شبکه برق اهواز وارد کرد که با اقدامات به موقع در امسال از این حوادث جلوگیری شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز تهیه 200 کلید گازی را از دیگر اقدامات این شرکت از ابتدای امسال تاکنون برشمرد و گفت: تاکنون 165 مورد آن نصب و همچنین 198 ست کلید جداساز به منظور استفاده در شرایط بحرانی روی خطوط برق به کار گرفته شده است.
وی یادآور شد: همچنین 2 هزار و 250 اسپیسر (فاصله ساز) برای جلوگیری از اتصال کوتاه میان خطوط فشار متوسط و در راستای پایداری شبکه برق اهواز نصب شده است.
کریمی با بیان اینکه تمامی اقدامات انجام شده روی شبکه برق در راستای تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان بوده گفت: تاکنون 538 مورد کابل معیوب و 2 هزار و 945 اتصال ست روی شبکه فشار متوسط بر روی شبکه فشار متوسط شناسایی و عیوب آن برطرف شده است.
وی از نصب 18 هزار کت اوت فیوز در اهواز خبر داد و افزود:این تعداد کت فیوز با فاصله خزشی بالا و متناسب با شرایط اقلیمی پیش آمده طراحی و بهره برداری شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز نصب 90 هزار مقره جدید بر روی شبکه برق اهواز را از برنامه های آینده این شرکت برشمرد و اظهارکرد: با توجه به تغییرشرایط اقلیمی منطقه تلاش داریم با به کارگیری مقره های سیلیکونی با فاصله خزش بالا، احتمال قطع برق ناشی از اتصال کوتاه در اثر بروز آلاینده های جوی و محیطی را به حداقل برسانیم.
گفتنی است همزمانی بارش باران و توفان گردو غبار در بهمن پارسال، آسیب زیادی به ترانس های برق و مقره ها در اهواز و 12 شهرستان دیگر خوزستان وارد کرد که موجب قطع چندین ساعت برق شد.
پس از این قعطی برق گسترده، از برخی استان ها ماشین های مقره شوی به اهواز اعزام شد و به صورت عملیاتی مقره ها تعویض و یا شستشو داده شد که امسال باتوجه به اقدامات صورت گرفته کمتر شاهد قطعی برق در مناطق این شهرستان بودیم.
نشستن گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها به همراه رطوبت،موجب حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق شده و موجب قطع برق می شود.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.