رئیس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:این موکبهای مردمی به همراه 90نیروی خدمت رسان با تجهیزات و امکانات کامل رهسپار مناطق زلزله زده غرب کشور شدند تا به صورت شبانه روزی به هموطنان آسیب دیده خدمات رفاهی ارائه کنند.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: مقادیر زیادی مواد خوراکی ، حبوبات ، تعدادی گوسفند نذری ،پوشاک ، پتو ، لباس کودک و اسباب بازی به همراه این موکبها به مناطق آسیب دیده غرب کشور به خصوص روستاها ارسال شد.
وی گفت: این موکبهای مردمی تا زمانی که نیاز باشد برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور در این مناطق حضور خواهند داشت و به صورت منظم کمک های مردمی و آذوقه از خوزستان نیز برای آنها ارسال می شود.
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه در روز چهارشنبه گذشته 2 موکب مردمی به همراه کاروان بزرگ هدایای مردمی راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شد افزود: هم اکنون تعدادی موکب مردمی نیز برای اعزام به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده اند.
موکبهای مردمی اربعین حسینی در 2 مرز چذابه و شلمچه در مدت 20 روز به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می کردند.
این موکبها که تعداد آنان به 800 موکب رسیده بود به صورت خودجوش و از محل کمک ها و هدایای مردمی وظیفه خطیر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خصوصا طبخ غذا را برعهده داشتند.
تاکنون دست کم 10 محموله کمک های مردمی از استان خوزستان راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شده است.
در جریان زلزله 7.3ریشتری یکشنبه شب هفته گذشته 436 تن جان باختند و بیش از 10 هزار نفر از هموطنان غرب کشور به خصوص شهر مرزی سرپل ذهاب مصدوم شدند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.