به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال استان و پیگیری پروژه های اشتغالزا در سالن اجتماعات سد و نیروگاه کرخه افزود:استان خوزستان از ظرفیت و پتانسیل های متعددی برخوردار است که سرمایه گذاری در این بخش ها به ایجاد اشتغال پایدار می انجامد.
وی با تاکید بر حفظ فرصت های شغلی موجود و تلاش برای افزایش اشتغالزایی افزود:تکمیل و پیگیری جدی پروژه های اشتغالزا در سطح استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است که بخشی از اشتغال استان از این طریق تحقق می یابد.
وی با اشاره به نیاز اندیمشک به ایجاد اشتغال بیان کرد: مسئولان استان برای تکمیل طرح های صنعتی اندیمشک به خصوص بندر خشک و نیروگاه جریانی و دز، وارد عمل شده و به زودی روند اجرایی آن ها تسریع می شودد.
وی بیان کرد:250 میلیارد ریال از محل منابع داخلی و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی، برای تکمیل سد بالارود اندیمشک اعتبار در نظر گرفته شده است و به زودی این سد آب گیری می شود .
شریعتی گفت:در خصوص پرورش آبزیان در سدهای استان بحث شده است و سد مارون به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب شده است و سازمان آب و برق در این خصوص پیگیری کند.
استاندار خوزستان همچنین دستور پیگیری مجتمع های گاو شیری اندیمشک را به دستگاههای مربوطه داد.
رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:نگاه ما به فعالیت های دولت نگاهی منصفانه است و با در نظر گرفتن همه محدودیت های اقتصادی و انتظارات مردم ، مطالبات را پیگیری می کنیم.
فریدون حسنوند افزود:ظرفیت های دز و کرخه و رودهای مختلف در دل اندیمشک است چندین سال گذشته پیگیری پرورش ماهی بوده ایم اما تاکنون نتوانسته ایم در حوزه پرورش آبزیان کاری انجام دهیم .
وی گفت:امروز اندیمشک در حوزه اشتغال و برخی حوزه های عمرانی و اقتصادی دچار محرومیت است و همین مقوله لزوم توجه ویژه به خدمات این حوزه را بیش از گذشته مطرح کرده است.
وی بیان کرد:با اجرای این چنین طرح هایی و اگر هر سبد به یک خانوار در اندیمشک واگذار شود میانگین درآمد ماهانه خوبی برای انها تحقق می یابد.
حسنوند با اشاره به پتروشیمی شهرستان خواستار تسریع در روند اجرای آن شد.
نماینده اندیمشک همچنین خواستار استفاده بهینه از اراضی بلاتکلیف در مسیر سد کرخه و راه اندازی شهرک معدنی در این اراضی شد.
وی در بخش دیگری با اشاره به طرح های اندیمشک گفت:زمین مورد نیاز بندر خشک مشخص شده است و برای مرحله تخصیص اعتبار احداث آن نیاز به تلاش و حمایت بیشتر مسئولان استان هستیم.
حسنوند بیان کرد:طرح مطالعاتی بندر خشک تمام شده است و در صورت توجه مسئولان، روند اجرای این طرح شتاب می گیرد، پیگیری جدی اجرای این طرح در شهرستان و رونق اقتصادی و صنعتی اندیمشک انجام شده است.
فریدون حسنوند افزود: رفع مشکلات نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است و با پیگیری های صورت گرفته روند اختصاص اعتبارات و اجرای آن تسریع شده است، ما باید با استفاده از روش های نوین مالی و تشویق سرمایه گذاران، روند جذب اجرای طرح های صنعتی و اقتصادی را تسریع کنیم.
وی گفت: 550 میلیون یورو به جهت اجرای نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی شهرستان اندیمشک از محل جذب سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است و با اختصاص خط های ارتباطی بین المللی به زودی روند اجرای این طرح عظیم صنعتی شتاب می گیرد.
حسنوند گفت: با همکاری مسئولان استان و جهاد کشاورزی خوزستان، مشکلات بهره برداری از سه طرح شاخص کشاورزی اندیمشک در حال رفع شدن است و به زودی دو شهرک گلخانه ای و مجتمع شیلات شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد:با بهره برداری از این طرح در حوزه شهرک های گلخانه ای 300 فرصت شغلی و در حوزه مجتمع شیلات، 100 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد و از ظرفیت شهرستان اندیمشک در حوزه کشاورزی با بهره برداری از آن ها استفاده و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه بیش از گذشته فراهم می گردد لذا مراحل تسریع در این طرح ها در سطح استان ضرورت دارد.
فرماندار شهرستان اندیشک هم با اشاره به وضعیت بیکاری در اندیمشک گفت:مهمترین مطالبه مردم اندیمشک بحث اشتغال است که در این راستا اجرای طرح های اشتغالزا در شهرستان آغاز شده است.
پیمان جهانگیری افزود:عدم استفاده بهینه از ظرفیت های شهرستان اندیمشک در بخش اشتغال موجب عدم ایجاد فرصت های شغلی مطلوب شده است.
وی بیان کرد:علاوه بر پیگیری های جدی برای تحقق طرح های اشتغالزا ، از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استقبال شده است لذا حمایت های استانی از طرح های اشتغالزای اندیمشک یک مطالبه برای پاسخ به دغدغه های مردم است.
حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه اندیمشک نیز گفت:ایجاد اشتغال برای جوانان به کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و امید بیشتر به نظام را به همراه دارد.
رضا قیصی پور مدیرکل امور اقتصادی استاندار هم گفت:طرح تفصیلی بندر خشک اندیمشک تا یک هفته آینده آماده است که پس از اتمام مراحل اولیه آن ، موضوع تامین آب ، برق و گاز آن نیز انجام خواهد شد.
کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم گفت:شهرک گلخانه ای شماره 1 اندیمشک شروع به کار کرده و سرمایه گذاری شهرک شماره 2 هم بزودی انجام می شود.
وی بیان کرد:در خصوص واگذاری شیلات شهرستان اندیمشک و تکمیل آن نیز هیچ مانعی وجود ندارد.
همچنین عصر یک شنبه نشست عمران اندیمشک با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.
غلانرضا شریعتی در این جلسه بر ضرورت فعال شدن پروژه های عمرانی تاکید کرد.
وی با اشاره به مشکلات شهرداری ها از شهرداران خواست به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.