به گزارش خبرآنلاین وبه نقل از سایت رسانی استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی در جلسه شورای کشاورزی که در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد،اظهارکرد: فاز نخست طرح ۵۵۰ هزارهکتاری براساس مصوبه دولت در سال ۹۲ به پایان یابد.مشکلاتی در طرح وجود دارد که یا هماهنگی هایی که با سازمان آب برق جهت تامین آب کشت انجام شد، انشالله امسال بتوانیم آب ۳۱۲ هزارهکتار فاز نخست را تامین کنیم.

وی افزود: همچنین در زمینه تامین آب فاز اول با سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور توافقاتی شده تا مشکلات پیش روی اجرای طرح رفع شود،دستگاههای مربوط نیز موظف به اجرای تعهدات خود هستند استاندارخوزستان بیان کرد: برنامه ریزی هایی برای اجرای فاز دوم نیز درحال انجام است و ظرف دو هفته آینده جلسه با معاون اول رئیس جمهور پیرامون اجرای طرح خواهیم داشت. 

شریعتی با اشاره به کشت پاییزه و زمستانه تصریح کرد:امسال ۹۷۰ هزار هکتار زمین های قابل کشت استان زیر کشت محصولات پاییزه و زمستانه می رود.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که در حوضه های آبی استان است با پی گیری و هماهنگی های که انجام شد،سازمان آب و برق،جهادنصر و سازمان جهادکشاورزی مناطقی که امکان حفر چاه و یا استفاده از چاههای قدیمی وجود دارد را بررسی و در این زمینه اقدام کنند. 

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: انشالله امسال شاهد بارندگی های زیادی باشیم تا بتوانیم تمام اراضی کشاورزی استان را زیر کشت ببریم تا هم کشاورزان ما دچار مشکل نشوند و هم به تولید و اشتغال کشور کمک نمایند. 

شریعتی بیان کرد: امید کشور به محصولات کشاورزی خوزستان بویژه گندم است، انشالله بتوانیم وظیفه ای که برعهده داریم را در جهت خودکفایی کشور به خوبی انجام دهیم. 

وی با ابراز رضایت از طرح های آبیاری کشاورزی گفت: در این زمینه از سازمان جهادکشاورزی و شرکت جهادنصر تشکر دارم،اجرای طرح های آبیاری به بهینه سازی مصرف آب خیلی کمک می کند و خوشبختانه در این بخش خوب عمل شده است. 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775091
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.