جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت های شبکه آب، برق، خط انتقال، استخر دخیره آب، تسطیح، جدول کشی، خیابان کشی این طرح انجام شده است.
وی اظهار کرد: مجتمع گلخانه‌ای 34 هکتاری سرابیز در شهرستان باشت شامل 72 واحد است که تاکنون 2 واحد آن به متقاضیان واگذار و در حال بهره برداری است.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح 180 فرصت شغلی ایجاد می کند.
گوهرگانی افزود: مجتمع 22 هکتاری ماهور باشت از طرح‌های گلخانه‌ای در حال احداث گچساران است که هم اکنون در حال اجرای زیرساخت هاست.
وی اظهارکرد: تولید محصولات گلخانه‌ای به ویژه در فصل سرما به تعدیل قیمت‌ها کمک می‌کند و فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید برای جویندگان کاراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سهولت استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه‌سازی مصرف انرژی از دیگر مزایای کشت‌های گلخانه‌ای است زیرا با استفاده از این شیوه در مصرف انرژی برق 40 درصد و آب 80 درصد صرفه‌جویی می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تامین آب سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر را از دیگر طرح های اشتغالزا در گچساران عنوان کرد و افزود: شبکه سه و چهار، سه هزار هکتار از این طرح اجرا شده و براساس برنامه ریزی قرار است که پاییز امسال زیر کشت برود.
وی بیان کرد: 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر به کشت دانه های روغنی کلزا اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون طرح آبیاری نوین در هشت هزار هکتار زمین کشاورزی گچساران اجرا شده که از این میزان سه هزار و 800 هکتار آن در چهار ساله گذشته انجام شده است.
86 هزار و 800 تن انواع محصولات کشاورزی در سال زراعی 96-95 در گچساران تولید شد.
محصولات تولید شده در این شهرستان شامل ذرت، جو، گندم، کلزا، مرکبات و صیفی است.
بیش از 35 هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار:فرزانه شریفی** انتشاردهنده:مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.