به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی گچساران افزود: بخشی عمده‌ای از این طرح‌ها در منطقه لیشتر، امامزاده جعفر، دژ سلیمان، خیرآباد، باباکلان و خان احمد باشت در حال اجراست.
وی بیان کرد: بخشی از این طرح‌ها نیز در مناطقی مانند دشت باشت با چهار هزار هکتار در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود.
تاجگردون ابراز داشت: شهرستان‌های گچساران و باشت 60 هزار هکتار زمین کشاورزی دارند که تاکنون بیش از 12 هزار هکتار آن به آبیاری‌های نوین مجهز شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت از برنامه ریزی برای انجام کشت پاییزه در بخشی از زمین‌های کشاورزی در منطقه امامزاده جعفر خبر داد.
تاجگردون با بیان اینکه 60 میلیون متر مکعب آب از سد چم شیر برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است، گفت: این امر زمینه توسعه صنایع تبدیلی و اشتغالزایی در این استان را فراهم می‌کند.
وی اظهار کرد: بیش از چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شد.
تاجگردون گفت: عملیات طرح تولید اسید فورمیک و اسید استیک در زمان سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان آغاز شد.
نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت همچنین از پیش بینی 200 میلیارد ریال برای احداث کارخانه فراوری گیاهان دارویی در شهرک صنعتی خان احمد باشت خبر داد.
تاجگردون ساخت کارخانه لاستیک سازی در باشت را یادآور شد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت 35 هکتار اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای ساخت نیروگاه برق در گچساران گفت: اخذ مجوز و زمین مورد نیاز نیروگاه برق 500 مگاواتی در منطقه لیشتر در شهرستان گچساران در مراحل پایانی است و عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
داود راهزادی با یادآوری به نقش اهمیت احداث نیروگاه برق در ایجاد اشتغال پایدار و اجرای طرح اشتغالزای صنعتی ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک شروع شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.