بر اثر بی توجهی ها و نا ملایماتی های مدیران و مسئولان شهرستان، شهرک صنعتی ماهشهر این روزها به یک شهرک زلزله زده تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماهشهر، چرخه تولید شهرک صنعتی شهر ماهشهر هر روز سرعت کمتری به خود می گیرد و پیش بینی می شود با ادامه داشتن این روند باید منتظر توقف این چرخه باشیم چرا که بر اثر بی توجهی ها و نا ملایماتی های مدیران و مسئولان شهرستان، شهرک این روز ها به یک شهرک زلزله زده تبدیل شده است و در انتظار نیرو های امدادی برای احیای دوباره نشسته است.

در این چند سال اخیر نام گذاری های صورت گرفته در پایان سال از سوی مقام معظم رهبری صرفا در اشتغال زایی، حمایت از تولید ملی، جهاد اقتصادی، سرمایه گذاری، مدیریت جهادی خلاصه شده است که به وضوح اهمیت اقتصاد در آن مشخص است و در این سال آخر با اشاره به شهرک های صنعتی و اهمیت آن ها در رشد اقتصاد تذکری جدی را متوجه مسئولان کرد.

اگر به شهر هایی که شهرک های صنعتی موفقی دارند و از آن ها حمایت شده توجه کنیم، متوجه رشد و رونق اقتصادی، اشتغال زایی هستیم و بدون شک در شهر هایی که قدرت اشتغال و اشتغال زایی قوی باشد آمار جرم و جنایت ها، فساد و دزدی و دیگر آسیب های اجتماعی کم تر خواهد بود.

با این همه تاکیدی که مسئولان و مدیران بر حمایت از تولید و سرمایه گذاری می کنند چرا در عمل جور دیگری ظاهر می شوند و چرا بخشنامه ای در خصوص حمایت از تولید صادر نمی شود که تولید کنندگان هزینه کمتری از جیب خود پرداخت کنند و هم این که دغدغه کمتری نسبت به بازار فروش داشته باشند و تمام توان فکری و جسمی خود را برای تولید انبوه و کیفیت برتر بکار گیری کنند؟.

یک تولید کننده ماهشهری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: اگر به لایحه کسب و کار و موانع تولید رجوع کنید و دستور العمل دولت را مورد برسی قرار دهید متوجه نفی قانون می شوید.

وی گفت: یکی دیگر از مطالبات ما تولید کنندگان دریافت یارانه تولید است که دولت وعده پرداخت آن را به تولید کنندگان داده است. اما متاسفانه دولت یازدهم هنوز این مهم را در دستور کار خود قرار نداده و اعقاد دارم بر خلاف شعار هایی که همه روز در بحث تولید و حمایت از تولید داده می شود به جرات خواهم گفت در ماهشهر هیچ توجه ای  به تولید کننده ها نمی شود.

عساکره با اشاره به شهرک صنعتی ماهشهر گفت: موانعی بر سر راه تولید وجود دارد که بدون شک با برنامه ریزی و حمایت همه جانبه مسئولان و تعامل صنایع با شهرک، قطعا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت کارخانجات و تولید انبوه از سوی آن ها خواهیم شد و اگر چرخه تولید این کارخانجات بار دیگر به حرکت درآید، هم اشتغال زایی صورت خواهد گرفت و هم اقتصاد منطقه رشد خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.