موسی بی باک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلان برنامه های هفته تعاون در این شهرستان افزود: با توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در هفته جاری کارگاه آموزشی توسعه کارآفرینی در بخش تعاون برگزار می شود.
به گفته وی؛ توجه به نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی؛ ضرورت توسعه کارآفرینی و ارائه آموزش های کسب و کار را افزایش داده است.
وی به برگزاری همایش تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و افزود: این همایش با هدف رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت مطلوب و بهینه شرکت های تعاونی، آشنایی بیشتر آنها با قوانین حوزه تعاون و تشویق تعاونی ها به فعالیت سازنده چهارشنبه هفته جاری در گرگان برگزار می شود.
رییس کمیته گرامیداشت هفته تعاون مرکز استان گلستان همچنین گفت که غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح 2 شرکت تعاونی، بازدید از تعاونی های نمونه، دیدار با علما و مسئولین و حضور تعاونگران در نماز جمعه از برنامه های هفته تعاون در این شهرستان است.
بی باک به اقدامات سال گذشته این اداره نیز اشاره کرد و افزود: یکهزار و 170 مورد بازرسی از واحدهای کارگری در راستای صیانت از نیروی کار واجرای مقررات کار و فعالیت 54کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار از این تلاش ها بوده است.
وی به فعالیت 500 تعاونی در سطح شهرستان و اجرای طرح کارورزی نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه مرکز گلستان در اجرای طرح کارورزی 650 نفر است و دوره آموزشی آنان 4تا 6 ماه پیش بینی شده است.
به گفته وی؛ بعد از پایان مدت آموزشی در صورت بکارگیری کارورز از مقطع کارشناسی به بالا، واحد جذب کننده از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال در مورد این نیروی جذب شده معاف خواهد بود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پی سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.