به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ علی عبداللهی روز چهارشنبه در گردهمایی مهارت افزایی و تسهیل اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کرج با بیان اینکه ظرفیت اینکه همه این افراد را بتوانیم در نیروهای مسلح به کار بگیریم وجود ندارد، اظهار داشت: در هر دوره 2 ساله حدود 450 هزار تا 550 هزار جوان در سنین 19 تا 21ساله به عنوان سرباز در نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی داریم که در واقع دوران خدمت سربازی یک سکو پرتاب برای این جوانان است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این دوره باید تلاش شود تا علاوه برآموزش های رزمی ، مهارت آموزی را نیز اضافه شود.
عبداللهی گفت: در تمام دیدارهای فرماندهان نیروهای مسلح با مقام معظم رهبری ، معظم له بر خدمت به سربازان وظیفه تاکید دارند.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با توجه به این تاکیدات مقام معظم رهبری و بر اساس تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح،قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه را تشکیل داده ایم تا سربازان پس از پایان دوران خدمت وظیفه خود با فرا گیری مهارت و حرفه یا جذب بازار کار شده و یا اینکه خودشان به یک کارآفرین مبدل شوند.
عبداللهی ادامه داد: در طراحی صورت گرفته یک مرحله نیز قبل از دوران سربازی داریم که افراد در سنین 14 تا 16 سال نیز مهارت های مورد علاقه شان را فرابگیرند تا زمانی که مشمول به خدمت می شوند به عنوان تشویق بخشی از دوران خدمت آنها را کاهش دهیم که این خود نیز می تواند زمینه را برای مهارت آموزی آنان فراهم کند.
وی گفت: برای مهارت آموزی جوانان در کشور اقداماتی صورت گرفته و می گیرد اما با توجه به حجم بالای کار نیازمند این است که تمام دستگاه هایی که دارای امکانات هستند در این مسیر کمک کنند، ما به عنوان نیروهای مسلح طراحی، شرایط را فراهم و مجوزهای لازم را اخذ می کنیم اما در ادامه کار نیازمند کمک سایر دستگاه ها هستیم.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه کارآفرینی شاید مهم تر از ورود به بازار کار باشد خاطر نشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با تمامی امکانات خود در سطح فرماندهان عالی پای کار آمده و باید از این فرصت برای رفع مشکل اشتغال در کشور و ایجاد انگیزه کسب و کار در جوانان بهره گیریم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.