به گزارش ایرنا سردارعبدالله نظرپور روز یکشنبه درجلسه ستاد اربعین خوزستان در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: امسال استقبال زائران اربعین بیشتر از سال گذشته بوده و اگر تلاش ، همکاری و هماهنگی نیروهای ایران و عراق نبود تردد بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر با این سرعت میسر نبود.
وی با قدردانی از حسن نیت ، تعامل و همکاری خوب نیروهای عراقی در تردد زائران اربعین بیان داشت: در حال حاضر مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه احترام به قوانین کشور عراق و عدم ایجاد مشکلات برای زائران را محقق کند.
وی بیان کرد: در سال های گذشته مشکلات بسیاری در پایانه های مرزی استان خوزستان مشاهده شد و برخی مواقع مرز تا چهار ساعت هم بسته شد اما امسال هیچ مشکلی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ایجاد نشده است.
سردارنظرپور گفت: اگر چه نیروهای عراق درگیر مقابله با تکفیری ها هستند اما با این وجود نیروهای عراقی امکانات خوبی به زائران اربعین حسینی ارائه داده و نیروهای بسیاری را نیز برای خدمت رسانی به زوار بسیج کرده اند.
وی گفت: انتقال و پایان سفر زائران اربعین حسینی تا 20 روز دیگر ادامه دارد و کشور عراق نیز همکاری خوب و حضور پررنگی در تسهیل تردد زائران دارد.
سردار نظر پور گفت:نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی استان خوزستان در تلاش اند تا با کمک نیروهای عراقی از وارد شدن هرگونه خلل به امنیت زائران جلوگیری کنند.
7152/6068 خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.