به گزارش ایرنا جلال میرزایی پنجشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه ساخت تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت نفت در کشور ، فرسودگی تجهیزات بوده که جدای از پایین بودن ضریب بازیافت و دیگر مشکلات صنعت نفت ، نیاز به جذب سرمایه‌ گذار دارد.
وی دغدغه اصلی سازندگان تجهیزات صنعت نفت را تامین قطعات شرکت های نفتی از خارج برشمرد و افزود: شرکت‌ها و پیمانکاران ترجیح می‌دهند به جای تامین قطعات از داخل، نیازهای خود را از خارج تهیه کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد، بسیاری از سازندگان ورشکست می شوند.
نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مشکلات تنها مختص صنعت نفت نیست بلکه در صنایع دیگر نیز قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه تسهیلاتی با بهره کم برای احداث کارخانه پرداخت می شود اما پس از احداث و رسیدن به خط تولید، تولیدات به فروش نرفته و سرمایه گذاران را با مشکل جدی مواجه می سازد.
میرزایی بیان کرد: صنعت نفت باید به روز بوده و وابستگی آن به تکنولوژی روز جهان در حد تبادل ایده‌ها باشد اما گزارش‌های ارائه شده در کمیسیون انرژی این موضوع را نشان نمی دهد.
نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون نیاز داریم ارتباط تنگاتنگی میان صاحبان صنایع و کمیسیون انرژی ایجاد شود و تمامی مدیران راه را برای سرمایه‌ گذاران هموار کنند.
وی با تاکید بر لزوم به روز بودن صنعت نفت در کشور افزود: سرعت رقابت در جهان بالا بوده و تکنولوژی های نو به سرعت وارد چرخه تولید می شوند اما سازندگان ما با هدف بازار داخلی اقدام به تولید می کنند که این موضوع باعث شده تولیدات این کارخانه ها خیلی زود منقضی شده و صادرات آن ها کاهش یابد.
میرزایی ادامه داد: با این وجود نگاه به تولید تجهیزات و قطعات نباید داخلی باشد و برخی ضعف‌های موجود در ساخت تجهیزات نادیده گرفته شود.
7152/6068
خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.